March 12, 2006
satte i ett nytt grafikkort igår och märkte en konstig sak. när ja scrollar i IE så klickar de till lite svagt från hårdvaran. ja e ganska säker på att de kommer från grafikkortet (ej fläkten) men de e svårt att lyssna exakt.
ett klick per scroll o scrollar man mycket låter de ungefär som när en HD söker.
det sker bara när jag scrollar i IE, inte utforskaren lr andra windowsprgm.
det spelar ingen roll om jag scollar med mushjulet lr tangentbordet.
kopplade ja ur skärmsladden så ändrades tonen på klicket något.
va kan de vara? kan kretsar på grafikkortet klicka till så här? lr ere en kondensator lr nå som inte håller måttet?
April 20, 2007
Min systers dator gör samma sak. Den klickar och, ja, typ piper när man scrollar i IE och när man minimerar/maximerar fönster.
Ljudet datorn ger av sig när man minimerar/maximerar fönster låter som ett svagt "iiiii" ljud.
Jag är väldigt intressared av vad som orsakar dessa ljud (som kommer innifrån datorn).
~Li-ion
December 1, 2006
Jag har något liknande i min, ett ganska kraftigt klick som i mitt fall kommer ganska sällan och inte kan kopplas till någon speciell process... Läste en gång någonstans om att ljudkortet kunde åstadkomma ett sånt ljud när det uppkommer strömpulsar... Är säkert något sådant skulle jag tro... 🙂
1 Guest(s)