April 27, 2004
LorD_Kvadd wrote: Allt beror på vilken stepping du får. Vissa suger vissa äger så enkelt är det.
Har sett vissa som gjort över 2800mhz på vanlig luftkylning.Och sedan finns det faktiskt ett överklockningsforum också lite längre ner 😉 Bara en liten notis
Inte ens steppingen fungerar att gå efter längre, nu är det bara nästan tur om man får en bra överklockande processor.
December 26, 2001
Gilgamesh wrote: [quote=Sebbe][quote=Laguna]Vad ska man tjacka för kylning om man vill nå 3800+.. + 😛 Inte vattenkylning
Co2, flytande kväve eller montera datorn i frysen kan fungera. Förmodligen nära noll eller lägre.
jag tror han menar fläkt kylning...:P 😉 eller?? 😕
Jo visst menade jag fläkt..
February 3, 2003
Sebbe wrote: [quote=Laguna]Vad ska man tjacka för kylning om man vill nå 3800+.. + 😛 Inte vattenkylning
Co2, flytande kväve eller montera datorn i frysen kan fungera. Förmodligen nära noll eller lägre.
Sebbe, jag tror han menar 3800+ som i PR rating, inte 3800MHz, även om det är ett mål. Undrar om NÅGON 3000+ har klarat 3,8ghz men fx57 klarade i alla fall 4GHz+
Zalman ska vara bra och tysta. Se till att ha bra ventilation i chassit.
June 11, 2001
LorD_Kvadd wrote: [quote=Sebbe][quote=Laguna]Vad ska man tjacka för kylning om man vill nå 3800+.. + 😛 Inte vattenkylning
Sebbe, jag tror han menar 3800+ som i PR rating, inte 3800MHz, även om det är ett mål. Undrar om NÅGON 3000+ har klarat 3,8ghz men fx57 klarade i alla fall 4GHz+
Tror det behövs för + också...
February 3, 2003
Sebbe wrote: [quote=LorD_Kvadd][quote=Sebbe][quote=Laguna]Vad ska man tjacka för kylning om man vill nå 3800+.. + 😛 Inte vattenkylning
Tvivlar starkt på det när dom flesta venice (så som alla andra 0.09µ cpu'er från AMD) inte alltid gillar kyla, vissa överklockar sämre under minus.
Det jag tror han behöver för att nå 3800+ är bara en lite tur och en relativt bra luftkylare
December 26, 2001
LorD_Kvadd wrote: [quote=Sebbe][quote=LorD_Kvadd][quote=Sebbe][quote=Laguna]Vad ska man tjacka för kylning om man vill nå 3800+.. + 😛 Inte vattenkylning
Tvivlar starkt på det när dom flesta venice (så som alla andra 0.09µ cpu'er från AMD) inte alltid gillar kyla, vissa överklockar sämre under minus.
Det jag tror han behöver för att nå 3800+ är bara en lite tur och en relativt bra luftkylare
Ja men vilken kylare är relativt bra då?
2 Guest(s)