klockning av creative gf3 kort|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
klockning av creative gf3 kort
Blade Runner
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 144
sp_UserOfflineSmall Offline
1
January 19, 2002 - 7:29 pm
sp_Permalink sp_Print

jahapp.

min dator har sen början på hösten (då de nya delarna införskaffades) varit en 'oskuld'. inget är klockat (hör och häpna!!! det är väl tabu här?!), men nu måste jag bara göra något...

jag har läst mängder med recensioner framförallt på creatives gf3 kort som trots att det till en början saknade kylflänsar på minnena, överklockats ganska friskt på (ex; 240 core/540 minne och då utan flänsar på minnena).
eftersom mitt kort nu lyckligtvis är bestyckat med flänsar på minnena, tycker jag ju att det är lite befängt att det ska fortsätta ticka på 200/460...(med det inte menat att jag är missnöjd med nuläget. fan, kortet är grymt. vill bara ha lite till...).

sååå...jag hämtade hem geforce utility tweaker (guru3d.com) och har börjat kika på det. är det att rekommendera??
i programmet såg jag att inställningar som bl a 'enable fastwrite' ej var ibockad, vilket är lite lustigt då jag gjort det i bios...?? var kikar programmet egentligen?
hur är det med agp föresten, är det ok att den står på 'auto'??? 4x agp utnyttjas fortfarande inte fullt ut nämns det här och var...?

tja, det blev lite frågetecken här och var. hoppas nån orkar svara på ett och annat smile
huvudsakligen undrar jag hurpass mycket andra gf3 ägare klockat sina kort (med liknande 'omständigheter)...föresten, är det bra att klocka ner ibland om man inte spelar under vissa perioder för att klocka upp igen när man är spelsugen??

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
135419
January 20, 2002 - 3:54 pm
sp_Permalink sp_Print

hämta hem NVmax smile
fungerar ungefär på samma sätt.
fastwrite ska vara off.du vinner inte så mycket både och datorn blir ostabil som f@n.

aha du ville veta ja.
jag har samma kort som du.fungerar fint i 253-553(mer än så GÅÅÅÅR verkligen inte).

[ Detta Inlägg ändrades av: hawkie den 2002-01-20 16:56 ]

Blade Runner
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 144
135846
January 21, 2002 - 6:25 pm
sp_Permalink sp_Print

nvmax, var hittar jag det?
på nvmax.com hittar jag ingen download nånstans...??

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 350
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL