January 2, 2002
jahapp.
min dator har sen början på hösten (då de nya delarna införskaffades) varit en 'oskuld'. inget är klockat (hör och häpna!!! det är väl tabu här?!), men nu måste jag bara göra något...
jag har läst mängder med recensioner framförallt på creatives gf3 kort som trots att det till en början saknade kylflänsar på minnena, överklockats ganska friskt på (ex; 240 core/540 minne och då utan flänsar på minnena).
eftersom mitt kort nu lyckligtvis är bestyckat med flänsar på minnena, tycker jag ju att det är lite befängt att det ska fortsätta ticka på 200/460...(med det inte menat att jag är missnöjd med nuläget. fan, kortet är grymt. vill bara ha lite till...).
sååå...jag hämtade hem geforce utility tweaker (guru3d.com) och har börjat kika på det. är det att rekommendera??
i programmet såg jag att inställningar som bl a 'enable fastwrite' ej var ibockad, vilket är lite lustigt då jag gjort det i bios...?? var kikar programmet egentligen?
hur är det med agp föresten, är det ok att den står på 'auto'??? 4x agp utnyttjas fortfarande inte fullt ut nämns det här och var...?
tja, det blev lite frågetecken här och var. hoppas nån orkar svara på ett och annat
huvudsakligen undrar jag hurpass mycket andra gf3 ägare klockat sina kort (med liknande 'omständigheter)...föresten, är det bra att klocka ner ibland om man inte spelar under vissa perioder för att klocka upp igen när man är spelsugen??
September 5, 2001
hämta hem NVmax
fungerar ungefär på samma sätt.
fastwrite ska vara off.du vinner inte så mycket både och datorn blir ostabil som f@n.
aha du ville veta ja.
jag har samma kort som du.fungerar fint i 253-553(mer än så GÅÅÅÅR verkligen inte).
[ Detta Inlägg ändrades av: hawkie den 2002-01-20 16:56 ]
1 Guest(s)