October 22, 2001
Har ett knäppt problem med min BIOS, jag kommer inte in i BIOS? Blir bara ett blått sträck längst ner samt en vit markör högst upp till vänster. Mina hårddiskar trillar bort lite hur som helst från BIOS och därför kan jag inte starta den. Installera om Win2000 som jag tänkt går inte eftersom datorn inte hittar vilket win jag har. Kan inte ändra något i BIOS eftersom jag inte tar mig in så boot sekvensen till diskett station funkar inte. Har clearat cmos flera gånger utan bättre resultat. Har försökt flasha BIOS men verkar inte gå så bra utan det står samma BIOS version efter. Någon som råkat ut för samma sak? Verkar som om att mitt moderkort verkar ha gjort sitt eller....
August 18, 2002
Jag äger också ett KG7RAID och har haft EXAKT samma problem. Problemet började när jag satte in min varvtalsstyrda Enermax 80mm fläkt på CPU-Fan kontakten. när jag skruvade ned hastigheten på fläkten med potentiometern så buggade det hela ur. JAg kunde heller ej komma in i Bios.
Så.. om du har en enermax fläkt. Skruva upp hastigheten eller alternativt kör via en 4-3 pins adapter så ska du se att problemet är löst
=)
1 Guest(s)