April 2, 2003
Har fått en ny erfarenhet av min dator i signaturen...
NB-fläkten har börjat ge upp så pass att jag måste hjälpa den igång den med att peta på den.
Nu är det som så att datorn har fungerat klanderfritt när det gäller prestanda i alla spel... men efter att jag glömt å peta igång fläkten och spelade wow ngn timma, så började datorn hacka till titt som tätt med alltifrån 0.5 sekunders mellanrum upp till kanske 10 sek.... och det var nästa gång jag startade datorn som det problemet kom.
så nu undrar jag bara vad *** som kan vara fel. för NB:an går snarare kallare än tidigare än varmare... ligger på 47-49c load i spel då.. som den gjort tidigare när fläkten var ny.
funderar om det är dålig kylning eller om rentav nordbryggan fick stryk av den där gången? byta moderkort? eller fixxa passiv/aktiv/vatten- kylning till nordbryggan?
Kom med alla ideer och tips ni kan komma på. för detta gör mig helt tokig 👿
April 2, 2003
hittade den felande länken nu... http://www.clasohlson.se/ext.a.....=328999000 USB2-hubb för 99 kr.. hade kopplat in min MS 3.0 mus på den samt en webcam.. så fort jag använde musen började datorn tappa infoflödet där emellan, så att datorn fick tok-jobba.. det resulterade i kraftiga fps-drops i allt vad heter spel.. kopplade ur den, och satte musen direkt i datorn voila! så vad ni än gör... köp inte denna! om det inte är till ngn grej som mestadels bara används i windows... köp den helst inte bara 😛
1 Guest(s)