September 11, 2001
*heh*
Jo...de skadar ju inte att få bort de oxå, men de e som sagt knattrandet och rasslandet ja vill ha bort...de hjälper ju lite att defragga diskarna ibland & så där & inte ha så många program igång & jobbar när man ska sova, men ja vill ju slippa bry mej om sånt...
/Fredrik
May 17, 2001
jag vete sjutton om det är lätt att få bort knatterljudet eftersom det är en massa lågfrekventa ljud... du får nog isolera ganska kraftigt då.
Om du VERKLIGEN vill bli av med det är nog det enklaste att köpa en ny hårddisk. Maxtor's 5400 varvare låter absolut ingenting.. och det säger jag av egen erfarenhet.
Jag antar att du inte vill köpa en ny hårddisk, men då har jag tyvärr inga tips..
September 11, 2001
Så den där har även tystare knatter då? Ja tror att min gamla 13.6-gigare e Maxtor...men den som låter mest e 30.7-gigs IBM nånting...Förövrigt en totalt värdelös disk...skärande ljud emellanåt så fort man har mindre än 4 gig ledigt & så blir de läsfel & så låser den burken...typ...Ska skrika lite på försäljaren & ha en ny, men då blir de f-n ingen IBM ialalfall..
February 7, 2001
Man kan få en disk att bli nästan knatterfri genom att lägga den på en skumgummibädd eller stoppa den i en novibe hållare.
Vinandet kan man bli av med om man använder en box med gummiväggar från SilentSystems.
En sådan box på en skumgummimatta gör det hela mycet tyst.
May 29, 2001
testa det här programmet:
http://support.euro.dell.com/i.....eid=R24923
May 29, 2001
*suck* fatta och förstå att det är ett program som fungerar på alla hårddiskar som stödjer den funktionen, tror ni att dell gör egna hårddiskar eller bara kör med ett märke? eller har en egen standard som inte e kompatibel med befintlig ide standard? jag vet att det inte e så och att det programmet fung på vilken ide hårddisk som helst som e ide och stödjer den funtionen (akustisk reglering) för jag jobbar där och har testat programmet...det funkar fint och läs/skriv ljudet kommer att gå ner.
June 3, 2001
http://www.storage.ibm.com/hdd.....wnload.htm
IBM Feature Tool är det ni ska ta ned.
Change the drive Automatic Acoustic Management settings to the:
Lowest acoustic emanation setting (Quiet Seek Mode), or
Maximum performance level (Normal Seek Mode).
May 29, 2001
On 2001-10-19 17:39, tribaliztic wrote:
squarepusher: Ingen anledning att låta som om du berättar samma sak för 50:e gången för en 5-åring...
Kojak:Tack för ett utomordentligt svar!
Nu ska vi se om det hjälper oxå..*heh*
hmmmm...sorry, att sitta på en support avdelning sätter sina spår, ska skärpa mig
2 Guest(s)