September 15, 2001
Hoppas alla här har sett något avsnitt av knight rider? Ni vet bilen. Kit eller Kip eller vad den heter har ju i fram en rad där ett rött lyse åker fram å tillbaka.. undrar om nån vet hur man kan göra ett sånt med blåa lysdioder på datorn. vad man behöver och hur man kopplar (löder). Tack på förhand
July 18, 2001
Då får du använda dig av såkallad styrteknink. Jag håller själv på att plåga mig igenom dess elaka och skräckinjagande uppgifter. Enklaste och smidigaste är nog att ringa till ett gymnasium som har EL-linjen och fråga om någon av eleverna kan göra ett system som ska få X antal dioder att blinka i Knight Rider stuk.
February 10, 2001
NO Biggi
Jag hade programmerat in en assembler kod i en micro pro som jag sedan hade lött in på en test platta eller något. Hum traska ner till elarna på din lokala skola och fråga vilka som kör "mikroprocessor kursen" (tror dock inte att kusen heter så) och hör sedan om dem kan hjälpa dig.
[ Detta Inlägg ändrades av: paddda den 2001-12-17 19:37 ]
August 7, 2001
enklast å billigast är nog att ta nåra serial in parllell out shiftregister å koppla i "serie" sedan koppla datautgångarna till en oscilator, görs enkelt med en ne555 lr ett par not-grindar å ett par kondensatorer å motstånd. sedan så sätter man en/flera or-grindar på utgångarna på shiftregistret å kopplar ut från orgrinen(grindarna) till serial in på den första seriella ingången. å kopplar in nån driver krets på utgångarna "parallellt" med orgrinden, å på dom kopplar man lysdider. orkar inte förklara mer än så här. men om du är intresserad så kan du ju läsa i elektronik för alla böckerna, dom beskriver enkelt å pedagogiskt. tar typ en kväll att läsa hela serien med 8 böcker.
July 18, 2001
On 2001-12-17 19:35, paddda wrote:
NO BiggiJag hade programmerat in en assembler kod i en micro pro som jag sedan hade lött in på en test platta eller något. Hum traska ner till elarna på din lokala skola och fråga vilka som kör "mikroprocessor kursen" (tror dock inte att kusen heter så) och hör sedan om dem kan hjälpa dig.
Vi använder oss utav Micro-1an när vi pysslar med kursen som heter Styrteknik A.
October 2, 2001
http://www.charlton.vic.edu.au.....rider.html
Lycka till!
1 Guest(s)