August 9, 2005
Jag hade laptopen i soffan och den råkade glida ner på golvet, medan jag vred mig. Det var väl kanske 40 cm fall. Har kollat att cdn och allt det funkar, datorn funkar fortfarande, men har inte startat om än. Som tur är så landade den inte på hårddiskens sida utan på motsatt sida, så den kanske tog mindre skada. Men finns det något program för att komma om hårddisken är skadad? Kommer inte på något. Det är en Dell Inspiron 510m och har inte någon floppy. Skulle vara bra om ni kom på något.
Vad annars kan ha hänt av detta ändå rätt lilla fall? Verkar ju som att alla rörliga delar funkar. Är lagom glad att inte någon annan i familjen (läs min far som äger laptopen) hörde det.
November 23, 2005
Kan köra en hd-koll
June 11, 2001
Ska du testa hårddisken vad den verkligen klarar och vill säkerställa den så är Spinrite det absolut bästa programmet.
August 11, 2005
men laptops ska ju tåla ett fall från tex bord beroende på hur de landar. Är tex skärmen öppen och den landar med all vikt på en kant på skärmen så är det ju klart att det kommer hända saker.
Det jag ville säga var: det är ett normalt test att kolla hur laptopen är efter ett fall från bordshöjd och de flesta ska klara en sådan fall någorlunda bra.
1 Guest(s)