February 20, 2015
[SIZE=3]Hej. Jag behöver hjälp. Jag har läst och läst, men tycks inte hitta någon tydlig information på detta ämne.
Jag har en dator som primärt används som arbetsstation. Men under året som kommer så släpps en hel del trevliga speltitlar som gör att jag skulle vilja få upp grafikprestandan på min dator. De två spelen som primärt kommer rulla är Star Citizen och GTA V.
Mina nuvarande komponenter består av: [/SIZE]
ASUS P9X79, Socket-2011
Intel Core i7-4820K
Cooler Master G750M, 750W PSU
DDR3 16GB 1600MHz Low Profile
AMD FirePro W5000
Primär skärm: BenQ 27'' BL2710PT (2560x1440)[FONT=arial] Sekundär skärm: BenQ 24" G2420HD (1080x1920)
Min fråga är: Går det att slänga in ett grafikkort till för att att öka spelprestanda, men behålla Fireprokortet för jobbandet? Om det går borde jag hålla mig till AMD komponenter, eller skulle ett GeForce också kunna funka?
Tacksam för all hjälp jag kan få. [/FONT]
February 20, 2015
August 17, 2001
Antar att du skulle kunna koppla ett typ Geforce till en av skärmarna och börjar du spela på den skärmen med vald ingång så ska det väl i teorin fungera. Vet i alla fall att du går att ha både amd och nvidia kort installerade samtidigt. Om du installerar ett Radeon känns det rent spontant som om det kan bli någon form av drivrutinskonflikt.
Observera att detta endast är spekulationer från min sida
2 Guest(s)