January 6, 2006
December 29, 2004
En gammal CPU passar ju inte ens fysiskt på en ny sockel. Det kan man dessutom kolla upp ganska lätt själv.
Mend et finns ingen vitts att skaffa M2 då det knappt är bättre än s939, skaffa nåt billigt s939 system när Conroe kommer ut om det måste vara AMD, annars conroe.
(Nej det går inte).
August 11, 2004
Jag tror ni har missuppfattat frågan lite. K8L är en kommande arkitektur från AMD som ska lanseras någon gång under 2007. Den kommer ganska säkert att lanseras till AM2-socketen.
Mer info: http://en.wikipedia.org/wiki/K8L
March 6, 2004
elmor wrote: Jag tror ni har missuppfattat frågan lite. K8L är en kommande arkitektur från AMD som ska lanseras någon gång under 2007. Den kommer ganska säkert att lanseras till AM2-socketen.
Mer info: http://en.wikipedia.org/wiki/K8L
Haha, jo, jag hade oxå för mig det! 😀 Vart lite brydd när jag läst "nej det passar inte" 🙄
January 6, 2006
men det känns lite dumt att köpa conroe. Strax efter kommet ju K8L och redan efter 2 år så skrotar Intel Conroe och man måste köpa helt nytt. Om K8L passar till AM2 så köper jag hellre AM2 än Conroe. Dessutom så är Conroe bara ungefär 10-15 % snabbare än AM2 vilket man knappt kommer att märka. Jag tycker Conroe är lite överhypat, däremot tror jag att intels nästa kommer att skaka världen.
December 29, 2004
Tocky wrote: men det känns lite dumt att köpa conroe. Strax efter kommet ju K8L och redan efter 2 år så skrotar Intel Conroe och man måste köpa helt nytt. Om K8L passar till AM2 så köper jag hellre AM2 än Conroe. Dessutom så är Conroe bara ungefär 10-15 % snabbare än AM2 vilket man knappt kommer att märka. Jag tycker Conroe är lite överhypat, däremot tror jag att intels nästa kommer att skaka världen.
Conroe har redan skakat världen, har du inte hängt med. Det är sällan det är så här extrem prestadna ökning som sker. Av dom indikationer vi fått är K8L inte så mycket att hurra över. Varför måste man sen köpa nytt bara för att Intel har en ny arkitektur på marknaden? 2år är förövrigt ganska gammalt.
1 Guest(s)