April 15, 2001
June 3, 2001
Ja det är ett iiiiiii ljud som växlar mellan högt och lågt. Testade dra ut strömmen från hårddisken och då upphörde oljudet. Så då bör det väl vara den som låter. Få se ifall man får en ny från butiken man köpte den ifrån, de upphörde med försäljningen för 2dagar sen, var inte lönsamt. Men har inte IBM 2 eller 3 års garanti??
February 1, 2001
Kojak!!! Låter "iiii" ljudet om du skruvar ut disken och håller den i handen medans datorn är igång???
Det kan ju vara så att chassit inte är tillräckligt stabilt för att hålla disken stilla, och om vibrationerna från disken kan "vandra" ut och få chassit (eller bitar av chassit) att vibrera, och vad får vi då??? Jo, en högtalare Vibrationerna i plåten får luften runtomkring att vibrera, och du hör det som ett iiiii ljud....
Bara en teori
MVH // D.P
June 3, 2001
Har inte testat det, men köpte en ny hårddisk idag IBM 60GXP och samma ljud kommer även från den fast konstant och lägre. Låter som de lägre tonerna som de brukar köra till testbilderna på tv, men dock ej lika högt. Kanske det ska låta så?? Men min 75GXP lät ingenting innan jag installerade min blue orb(har testat koppla ur den) så på den hårddisken har det ev. hänt nåt. Men ska testa att hålla i den.
2 Guest(s)