July 19, 2002
Fösrsöker ge konstgjord anding till min "gamla" burk... 🙁
Funderar på nytt grafikkort...
Burken ser ut så här:
P2 333 Mhz, 64 Mb DIMM 100 Mhz sdram(står 128 Mb fattar inte vilket det e), Voodoo 2 12 Mb.
Moderkortet e ett ABIT LX6 ATX med vanliga PCI portar...
När blir processor och moderkort flaskhalsen om man skulle köpa ett nytt grafikkort? Man vill ju ogärna lägga ner för mycket pengar på ett grafikkort som iallafall inte kan jobba så snabbt som det skulle kunna göra.
Tacksam för råd!
Just det, det jag är ute efter är fps i CS och UT....Kanske bra att veta...
August 21, 2001
Körde CS med GF2MX400, 400MHz och 320MB minne K6-III förut, fick väl 40fps eller så när man sprang omkring. Däremot var det under 15fps i eldstrider, och om det var många (mer än 5 kanske) som sköt samtidigt kunde den ibland ta mer än en sekund på sig att uppdatera skärmen (under 1 fps mao). Nu blir det väl inte riktigt lika illa eftersom flyttalsenheten på PII är kraftfullare än den på K6. När jag sedan bytte till en Athlon 1700+ så låg frameraten konstant på 100 fps med samma grafikkort. Det krävdes många rökgranater för att sänka den.
Tycker du borde satsa på en Duron, ett GF2MX400 (eller liknande) och ett billigt mobo (utförsäljning?) samtidigt. Har du tur så hittar du allt begagnat till ett mycket bra pris.
July 19, 2002
Antingen uppgraderar jag som ni säger, eller gör jag en kovändning och köper helt nytt....Nu med nya Radeon kortet tycker jag det låter mer lockande än någonsin....Ja, ja, en "hammer"-processor skulle ju smaka fisk det också. Nu när NV30 snart e i antågande vet jag inte om man ska vänta lite till...Beslut, beslut, bleslut det blir ju fel hur än man gör... 🙁
Tack för hjälpen iallafall!......:)
2 Guest(s)