February 4, 2002
Vet inte om du mixtrat med detta, men det kan vara att du på ditt nätverkskort bara kör half dubplex, du skall köra full duplex, dvs skicka data åt båda riktningarna, när du kör half så tar du antingen bara emot, eller skickar, det kan va det som strular, OM du kör half dvs.
en anna grej, kör du på huvudjacket?
January 8, 2001
det spelar ingen roll ifall du har full duplex påalget när nätverkskortet pratar med ett ADSL-modem, det är så slött så du skulle i princip ha en liten gubbe som flaggsignalerar fram 1'or och 0'orna och du skulle inte ändå inte märka någon skíllnad i prestanda....
nä men seriöst, du får INGEN prestanda vinst av att slå på full duplex, jag får sämre prestanda om jag gör över till full duplex istället för halv då det ställer högre krav på både kort sladdar och modem.
//trött telia adsl användare...
July 2, 2001
Faktum är att det är strul att få full sula med TCP/IP när upp/nerbandbredd skiljer sig i hastighet.
ADSL är full duplex, men tack vare "kö-bildning" så kan den upplevda hastigheten försämras avsevärt!
Jag har gjort en liten sida angående just detta på: http://www.69link.net/shape (OBS, mycket teknisk och inte helt klar).
2 Guest(s)