March 24, 2001
Kom nyss hem från ett litet lan och när jag startar: Primary Master fails!!! Detta är inte min boot disk men nästan alla 30GB va fulla. Disken finns helt enkelt inte mer, fast alla kablar ser bra ut och den tycks snurra. På lanet hände en konstig grej oxå, allt på disken blev korrupt så scandisk i win2k konverterade varenda fil till *.chk. Jag ska lämna in den imorrn men är den någon som tror sig veta vad som har hänt? Är det den vanliga 75gxp döden? Jag trodde inte dom tvärdog sådär bara, för jag har ju inte hört något konstigt från den.
Info:
IBM 75GXP 30GB
Konverterad och formatterad med partition magic 6.0 för 4 dagar sedan från ntfs till fat32. Kört drive fitness test för någon månad sedan, inget fel då. Disken är inköpt mars/april 2001.
EDIT: HDlampan lyser konstant och jag har bara den trasiga disken + 2 cdläsare på moderkortet, resten sitter på RAID kortet.
| Pentium III 800EB | ASUS CUSL2 (i815) | 128MB Mushkin + 128MB Mosel RAM | Hercules 3DProphet 2 GTS 32MB | 2x60GB IBM 60GXP @ RAID 0 + 30GB IBM 75GXP | Soundblaster Live 5.1 Platinum | Windows 2000 Pro |
[ Detta Inlägg ändrades av: RoTe den 2001-07-22 22:22 ]
March 24, 2001
On 2001-07-22 22:05, Phat^Trance wrote:
LÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖLIBM diskar säger ja bara =P
om det var filmer som gjordes om till chk filer so kan du väl testa o döpa om dom till mpg eller avi
Det gjorde jag oxå, läste du inte? Jag kan faaaaan inte starta disken alls, mao kommer jag inte in i den!
December 19, 2000
IBM suuuger pheting......sen jag köpte min 1:a Maxtor...så e de kört....visserligen har jag en 75:a IBM på väg hem...men bara för att jag fick den så s.a.t.a.n.s billigt´...men blir det ny inköp så e de Maxtor som gäller har en 1st 40 och 2st 60 och 2st IBM i dags läget..och kan bara säga att stbilare hdd än Maxtor har nog aldrig varit med om. å framför allt väääldigt tysta.
July 27, 2001
"abouuuuuuuuu va den suger fet län, feta saken, nu man måste langa fett med pengar och kicka ut en hd läääääään, nu det inte bli IBM för att de har skvalpat med sina sista prylar jaooooooooo"
suck....vad skall jag säga nu...hmmm...juuuuuust det haha..juuuuust det..så va det...
kör en 30 gigare från gpx serien..INGET fel 24 h/7/52 oavbrutet...INGET fel...
jag och mina omgivande vänner har inte haft snabbare, pålitligare diskar än dessa...LOVE!
1 Guest(s)