January 31, 2004
Köpte nyligen ett Asus A8N-E moderkort och har problem med det från ungefär dag 1.
Gör jag någon ändring i bios och den startar om så är det inte alltid den startar som den ska utan inte händer ett skvatt, inget startpip eller bild, det händer inte alltid men oftast, man får trycka reset knappen två gånger innan den kickar igång. Samma fenomen händer om jag startar om windows. Jag kan tyvärr inte hitta nån som helst felkälla, tycker inte det borde vara nätagget i och med att det är ett Tagan 480W.
Jag har bioset 1008 som tydligen ska vara det senaste enligt Asus sajt.
Det har ingen betydelse ifall jag har en hårddisk eller 5.
Övriga komponenter i datorn
Athlon 64 3200+ Venice
2x512 Crucial Ballistix ddr 400 minnen
BFG Geforce 6800 GT
2 st 400 gb Seagate S-ATA diskar
2 st 250 gb Hitachi diskar
1 st 80 gb Maxtor disk
Och sen är det en Pioneer brännaren.
Nån som har nån som helst gissning vad det kan vara för fel?
February 13, 2006
Hej. Har precis samma problem. Har hållt på sedan November förra året med att få detta kort att fungera men icke. Har haft det på felsökning tre gånger och varje gång har kortet funkat. När jag sätter ihop prylarna funkar det max ett dygn och seda ingenting. Får det ligga några dygn så kan jag få det att funka i ett dygn igen, jätte kul. Minnes banken A funkar inte heller, sätter jag något i dessa är det tvär stopp. Har provat Asus support och fick helpdesk support nr. 1 (ja du vet, har du satt i strömmen o.s.v). Har sett att de är massor som har problem med detta kort världen över (via nätet) och de flest har fått sitt kort utbytt. Vissa mer än en gång, mitt tips att hitta en adress till Asus i Norden och skicka dem våra defekta kort mot nya. Jag har inte lyckats hitta någon "snail mail" adress än men hittar jag den kan jag medela dig.
👿
January 31, 2004
Tror inte Asus har nån returhantering i Norden faktiskt.
Jag har beslutat mig för att sälja mitt kort och skaffa nåt annat som fungerar som det ska, fast vet inte riktigt vilket man ska köpa. Köpte Asus kortet eftersom jag tyckte det hade bäst layout, kör ju vattenkylning och ville ha ett block på nb med.
2 Guest(s)