July 18, 2003
Tja,
Har ett problem med mitt grafikkort. Nyligen köpte jag ett begagnat 9800 PRO istället för mitt gamla 9600 PRO. Bytte ut dom och ett tag funka allt bra.
Men några veckor senare stog det att min extra strömsladd till 9800 kortet inte var inkopplat (till nätagget, antar jag?) när jag starta datorn. Allt var inkopplat, men fick tipset att mitt nätagg kanske var för svagt. Så nyligen köpte jag ett nytt 350 W och kopplade in 9800 kortet med den, vilket funkade några reboots men sen kom samma text upp igen när jag startade datorn.
Mitt gamla nätagg hade 8 kontakter man kunde koppla till olika komponenter (hårdiskar, cdrom osv) vilket räckte o blev över. Men mitt nya hade bara 4 så jag fick offra en cdrom för att kunna koppla in grafikkortet. (kan man koppla vilken som helst av kontakterna till vad man vill?)
Så, till det jag undrar. Varför funkar inte mitt 9800 nu när jag har ett 350 W nätagg? är det så att jag behöver ett ännu starkare? har 2 hårdiskar och 1 cdrom och 1 cdbrännare inkopplat.
Tack för att ni orkade läsa igenom all text och kanske kan någon kunna hjälpa mig?
/andy
1 Guest(s)