December 29, 2006
Hejsan!
Köpte ett Powercolor Radeon X1950PRO 256mb Extreme edition (PCI-e) för ett par dagar sedan och har lite problem...
Testade först Company of heroes och det blev bara svart samt att skärmen stänger av sig och man blir tvungen att stänga av datorn. Men laddade ner ATI cc 6.10 drivrutiner och nu kan jag spela allt på high i 1200x1024 utan något lagg alls!
Men!
När jag installerade BF2 och patcha det så testade jag först med allt på medium och då flöt det helt perfekt (såklart). Testade att höja till all high samt 1200x1024 vilket mitt kort ska klara av men nej! Det blir extremt laggigt och ibland stänger datorn eller bf2 av sig och ibland inte... Fattar inte..
Min dator: Core2duo E6400, Kingmax 1gig ddr2 pc5300, Asus P5B, Hårddisk 160gig sATA och nätagget NorthQ 4001EXT 400w.
Trode först det var nätagget men kan spela CoH på all high samt utan något problem.. Samma sak med Medieval total war 2... Kan det beror på att BF2 kräver mer av grafikkortet och då samtidigt kräver mer ström? Har ingen aning och behöver verkligen hjälp!
October 8, 2006
Tjenare!
Köpte faktiskt samma graffekort förra veckan också. Ska installera lite bra spel (krävande) t.ex. Ghost recon Advanced warfighter, cs source dod source mm. Jag har inte upplevt något problem med mitt grafikkort. Nätagget jag har är Cooltek CT 600 (600W). Minimum kraven för detta graffekort är 450W av nätaggregatet och då ska det vara ett bra sådant.
Skulle rekomendera att du byter nätagg till ett typ 600W kanske. Eller så är det fel på graffet, mycket troligare det tidigare påståendet.
Men lycka till med att lösa problemet är ganska säker på att ditt nätaggregat är flaskhalsen i systemet.
Hare bra 🙂
February 12, 2003
steamuser: Utter bullshit. 600W behöver du ju knappt till ett 8800GTX.
BF2 är ju kodat som/av ett gnu, och nätagget borde klara av ett X1950PRO, då de inte drar lika mycket ström som de andra korten i X1950-serien. Tanka hem Cat 7.1 istället, händer en hel del per varje drivrutin ändå.
December 29, 2006
Har faktiskt tankat nästan alla drivrutiner till x1950pro och inget funkar bra.. 7.1 så får jag samma problem i company of heroes som jag fick innan men det får jag inte med 6.10...
Ganska många säger att det kräver 20-22a på 12v linan och mitt nätagg ger bara 18a på 12v linan.. Men det konstiga är att jag spelar CoH på max och spel som Call of duty 2 på max osv.. Men bf2 kan jag bara spela på medium annars crashar spelet / datorn..
Det ser ut som nätaggproblem när man kollar på BF2 men drivrutinproblem när man kollar på de andra spelen pga att jag kan spela dom men inte BF2 😛
Fan vill inte köpa ett dyrt nätagg och sen upptäcka att problemen kvarstår.. Snacka om att inte veta vad man ska göra 🙂
1 Guest(s)