October 18, 2004
Vet inte vad som kan va fel...
jag har ett 7900gt och när jag ska köra tv out på min 32" tv som klara 1024x768 i 60hz (har gjort på alla andra gfxkort)...
Jag kan alltså få bild på tvn... och bilden är ganska bra... (helt ok för o va typ s-video.. kör den via scartadapter)
och allting är passat på tvn med hörn osv...
sedan kör jag en fullscreen film på den... så zoomar den alla hörn typ 10% eller ngt.. alltså gör bilden 110% när den ska va 100%.. så missar ju ca 1-2 cm på varje sida utav tvn...sedan dubbelklickar jag på filmen så blir den normal igen.. i en ruta... och så ser jag vart skrivbordet slutar osv...
dubbelklickar jag på den igen så blir det samma sak.. zoom grejen...
jag har kollat nvidias inställningar för zoom vid fullscreen och dom stämmer.. står på max på "ut"... alltså att den inte skall zooma ngt...
vad är det för fel och hur ska jag fixa det?
jag kan inte välja som med mitt gamla ATI kort iheller att jag vill extenda (förlänga) mitt skrivbord åt höger så kommer högra delen på min tv... så man kan köra filmer osv där samtidigt som man leker på msn / surfar på andra skärmen...
mvh
October 18, 2004
mm men sen till mitt andra problem. kan BARA köra klona.. kan inte köra förlänga horisontellt... som med mina ATI kort... och dra ut filmen till tvn och sätta igång den där som helskärm...
för när jag tar utöka horisontellt så flimrar datorskärmen till.. MEN får ingen bild på tvn. helt svart.. kan det va drivareproblem? :S det är dom senaste .21 från nvidia.. WHQL
2 Guest(s)