December 19, 2000
Jaaa..mina vänner.....trodde aldrig att detta skulle kunna ske.
Har varit fullkomlig motståndare till AMD då jag tidigare haft stora problem med dessa processorer å dess kring utrustning. men nu har även jag givit efter för det låga priset kontra den höga prestandan.
Känns som man ska lära sig att gå på nytt...lära sig att klocka en AMD lära sig moderkorten å AMD:ns små egenheter.....går för detta med blandade känslor....men men vi får väl se hur det går.
Köpet kommer att bestå av T-bird 1.4 och Asus A7V266 vilka DDR minnen jag ska använda mig av har jag inte riktig bestämmt för än(kom gärna med råd).
Prylarna jag ska köpa är Mjödes väl beprövade prylar...så det känns tryggt.
Så det kommer nog att komma en del frågir här i forumet angående AMD.
Min första fråga blir: Vad ska jag ha för DDR minnen till detta moderkort?
December 23, 2000
Finns trevliga DDR-minnen på http://www.TJcomputer.com DDR från OCZ
October 20, 2001
On 2001-10-26 23:10, SoundHead wrote:
Jag säger inget om märkena å så för det är ju enns egen ensak men man drar ju sig åt det som är bäst å biligast typ som brudarna på puben.... 😀
Hahahaha billigast som brudarna på puben, ja det där var ju inte en bra jämförelse på kvalitet. Lovar att en AMD håller bättre standard än den där jämförelsen om puben för dom är det ju knappast bra kvalitet på och med AMD vet jag vad jag får och inget oväntat som kan komma upp
WOW, 650 spänn för ett DDR på http://www.tjcomputer.com ja tacka vet jag då http://www.datorbutiken.com där kostar dom 409 spänn och det är ingen kass kvalite på dom heller
[ Detta Inlägg ändrades av: Vecna den 2001-10-27 03:12 ]
October 23, 2001
Dom här verkar skapliga,någon som provat?http://www.pcstats.com/article.....icleID=771
April 25, 2001
On 2001-10-26 23:06, Naughtyboy_2000 wrote:
Har varit fullkomlig motståndare till AMD då jag tidigare haft stora problem med dessa processorer å dess kring utrustning. men nu har även jag givit efter för det låga priset kontra den höga prestandan.
Känns som man ska lära sig att gå på nytt...lära sig att klocka en AMD lära sig moderkorten å AMD:ns små egenheter.....går för detta med blandade känslor....men men vi får väl se hur det går.
Köpet kommer att bestå av T-bird 1.4 och Asus A7V266 vilka DDR minnen jag ska använda mig av har jag inte riktig bestämmt för än(kom gärna med råd).
Prylarna jag ska köpa är Mjödes väl beprövade prylar...så det känns tryggt.Så det kommer nog att komma en del frågir här i forumet angående AMD.
Jag skulle föreslå XP 1600+, dom går ner i pris ca 30% nu och hamnar i USA i alla fall under Thunderbirden i pris. Tjata bara på butiken du ska köpa ifrån för om dom är dyrare på XP cpu:n så lurar dom dig. Vidare föreslår jag ett moderkort med Via's KT266A chipset om du inte vill vänta på nForce chipset som kommer ut snart. Tror att KT266A chipset är hyfsat snabbare eftersom jämförelsen mellan chipsen gjordes med ett utav dom sämsta moderkorten med Via chipset - Shuttle. Det moderkortet var lika snabbt som nForce och Epox moderkort med det är mycket snabbare t.ex. Däremot har nForce massa andra features som är bra. Tja bara lite förslag från min sida.
January 9, 2001
On 2001-10-26 23:06, Naughtyboy_2000 wrote:
Prylarna jag ska köpa är Mjödes väl beprövade prylar...så det känns tryggt.Så det kommer nog att komma en del frågir här i forumet angående AMD.
Hmmm....snyft...det har varit kul att känna dig men nu när det blir en AMD i din låda får jag nog fundera...om vänskapen ska bestå...:grin:..:grin:
December 19, 2000
Jag skulle föreslå XP 1600+, dom går ner i pris ca 30% nu och hamnar i USA i alla fall under Thunderbirden i pris. Tjata bara på butiken du ska köpa ifrån för om dom är dyrare på XP cpu:n så lurar dom dig. Vidare föreslår jag ett moderkort med Via's KT266A chipset om du inte vill vänta på nForce chipset som kommer ut snart. Tror att KT266A chipset är hyfsat snabbare eftersom jämförelsen mellan chipsen gjordes med ett utav dom sämsta moderkorten med Via chipset - Shuttle. Det moderkortet var lika snabbt som nForce och Epox moderkort med det är mycket snabbare t.ex. Däremot har nForce massa andra features som är bra. Tja bara lite förslag från min sida.
Jepp...har tagit detta till mig...ska begrunda å beakta.
Men saken är den att det är bågot använda prylar jag ska köpa, Mjöde här på forumet har haft dem ett tag och det borgar ju för stabilitet men vad grejorna går för vikka bussar dem bör kunna ligga i. Eftersom jag är newbee på AMD så vill jag gärna testa lite prylar som inte är helt nya då priset blir ett annat....tanken är väl den att det inom en inte all för avlägsen framtid ska bli en uppgradering igen till det som då är de phetaste inom AMD.
Tackar för tipsen.
1 Guest(s)