January 29, 2007
Hej!
Jag köpte en VGA HD AV CABLE till min datorskärm så att jag skulle kunna spela Xbox 360 med HD upplösning, men det blev inte speciellt bra. (Upplösningen blev dålig och bilden liksom smälte ihop) Därför har jag bestämt mig för att köpa en riktig HD tv!
Det enda jag vet om dom är att den högsta upplösningen (Full HD) är 1920 x 1080, men den är väldigt dyr. Jag vill helst inte ge över 5000, så då borde det bli en HD TV med 1366 x 768 (?) i upplösning.
Nu vill jag ha era åsikter, blir det BRA bild med en billig HD TV med Xbox 360, eller måste man ha en sån där värsting med full HD?
Här är en jag har funderat på: http://www.netonnet.se/index.a.....iid=112196
EXTREMT glad för hjälp! 😀
September 3, 2001
Tjenare!
Full HD är bortkastat för allt mindre än 46-50 tum, speciellt om man ska sitta några meter bort från tv'n.
För 5000 är den tv'n du sa helt ok.
En polare köpte den här mirai'en i stället:
http://www.prisjakt.se/produkt.....p?p=136883
och jag tyckte det såg helt ok ut, han använder den som datorskärm just nu.
Jag rekommenderar att du kör med HDMI om du har den möjligheten.
January 29, 2007
Vad tycker ni om den här? http://www.inwarehouse.se/Prod.....ReferId=36 Det är ett förhållandevis känt märke, så jag tänkte att den skulle vara bra!
March 5, 2002
Grejsimojs wrote: Vad tycker ni om den här? http://www.inwarehouse.se/Prod.....ReferId=36 Det är ett förhållandevis känt märke, så jag tänkte att den skulle vara bra!
Den har fått bra betyg på minhembio/prisjakt, jag hade nog köpt den om jag skulle lägga de pengarna. :))
January 29, 2007
November 22, 2001
Fackamato wrote: [quote=Json_81]Full-hd är ganska bortkostat på xbox oxå, den renderar ju allt i 720p iaf.
Gör den? Så allt 1080i/p är uppkonverterat 720? Har du några belägg för det? 🙂
Joystiq spoke briefly with Shane Kim, General Manager of Microsoft Game Studios, about their announcements in Tokyo today. First off, Kim clarified that, while the software patch would upscale all content to resolutions as high as 1080p, Microsoft themselves had no plans to produce gaming content taking advantage of this ability. He was similarly convinced that very few other developers would see the value in producing 1080p games, with the singular exception of Sony's first-party studios, eager to validate the value of the capability.
http://www.joystiq.com/2006/09/20/tgs-xbox-360-to-add-1080p-support-ps3-to-lose-bullet-point/
January 29, 2007
Vad tycker ni om att "hyra" nånting man köper istället för att köpa den för hela summan? Om jag "hyr" den så kostar det 36 månader á 199 kr, men om jag ska köpa tvn direkt så måste jag spara i minst ett halvår... Vad hade ni gjort om ni haft en månadspeng på 400 kronor? EXTREMT glad för synpunkter 😛
March 5, 2002
Json_81 wrote: [quote=Fackamato][quote=Json_81]Full-hd är ganska bortkostat på xbox oxå, den renderar ju allt i 720p iaf.
Gör den? Så allt 1080i/p är uppkonverterat 720? Har du några belägg för det? 🙂
Joystiq spoke briefly with Shane Kim, General Manager of Microsoft Game Studios, about their announcements in Tokyo today. First off, Kim clarified that, while the software patch would upscale all content to resolutions as high as 1080p, Microsoft themselves had no plans to produce gaming content taking advantage of this ability. He was similarly convinced that very few other developers would see the value in producing 1080p games, with the singular exception of Sony's first-party studios, eager to validate the value of the capability.
http://www.joystiq.com/2006/09/20/tgs-xbox-360-to-add-1080p-support-ps3-to-lose-bullet-point/
Inte för att gå för mycket offtopic men det finns ju en del spel med native 1080p-stöd för xbox 360, t.ex. virtua tennis 3 och splinter cell.
November 22, 2001
Fackamato wrote:
Inte för att gå för mycket offtopic men det finns ju en del spel med native 1080p-stöd för xbox 360, t.ex. virtua tennis 3 och splinter cell.
Om jag kommer ihåg rätt vad jag läst så lagras texturerna i 1080p eller något sådant, men all rendering är fortfarande 720p.
March 5, 2002
Json_81 wrote: [quote=Fackamato] Inte för att gå för mycket offtopic men det finns ju en del spel med native 1080p-stöd för xbox 360, t.ex. virtua tennis 3 och splinter cell.
Om jag kommer ihåg rätt vad jag läst så lagras texturerna i 1080p eller något sådant, men all rendering är fortfarande 720p.
Okej. Vilken tur att man inte ser skillnad på 1080p/720p på humana TV-storlekar då. 😉
November 22, 2001
Fackamato wrote: [quote=Json_81][quote=Fackamato] Inte för att gå för mycket offtopic men det finns ju en del spel med native 1080p-stöd för xbox 360, t.ex. virtua tennis 3 och splinter cell.
Okej. Vilken tur att man inte ser skillnad på 1080p/720p på humana TV-storlekar då. 😉
Japp 🙂
Jag använder dock inte humana storlekar, men å andra sidan har jag ingen 360 heller 🙂
(Eller projektor med 1080p stöd)
January 8, 2005
Vill bara recommendera en Hyundai HLT32v2, hittas på inwarehouse för 5200kr och du kan skriva "fritt07" i rabatt rutan så får du gratis hemleverans (annars 500kr),... nått prisjakt/pricerunner har som avatal med inwarehouse antar jag.
Grym bild, jag var inne och jämnförde lite ur minnet hur kvaliten var på onoff/siba's utbud, kunde inte hitta någon som var jämnförbar för 6-7 utan var tvungen upp i 8-9 innan de var likvärdiga.
sen kan det ju bero lite på vilken signal man har, men överlag.
kan bara säga att för 5200kr är det en suverän teve. men såklart så är det inte en värsting teve, men för oss dödliga som inte har råd med "end of the line" stuff, så är det nog det bästa köpet jag gjort på länge.
best regards, pole
December 14, 2005
Grejsimojs wrote: Vad tycker ni om att "hyra" nånting man köper istället för att köpa den för hela summan? Om jag "hyr" den så kostar det 36 månader á 199 kr, men om jag ska köpa tvn direkt så måste jag spara i minst ett halvår... Vad hade ni gjort om ni haft en månadspeng på 400 kronor? EXTREMT glad för synpunkter 😛
Ju mindre pengar man har ju mindre ska man låna. Med 400 kr i månaden så skulle jag absolut INTE låna. Du förlorar fett på det i längden och du behöver verkligen hålla i dina pengar.
1 Guest(s)