February 1, 2003
Det tyder inte på att den inte är maxad, det tyder på att den personen hittat en gyllene CPU av kanske 5-6,20 testade som orkar prestera, inget annat. Dessutom är det i ren benchmiljö vilket inte är det samma som instängd i en låda med dålig ellet halvtaskig kylning.
Köper heller inte "fördelarna" med E4300 jmfr. E6300 eller som i detta fallet E6600.
Enda anpassningen Intel gör är att sänka multiplen så frekvensen bibehålls med höjd FSB så 500FSB kommer bli krav för 3.6GHz med E6650
February 12, 2003
gamer wrote: WR med E4300 ligger ju på låga 3.6-3.7 och det skall en E6600 ha större chans att orka med.
Det här är lögn, vänta några dagar så ska du få se att det går att komma högre än så på luft. 😉
E6600 är däremot ett bra mycket bättre köp i mitt tycke, är förvisso dubbelt så dyrt, men det är tamigtusan dubbelt med cache också. Min egna gör nästan 4.2GHz på luft, och det finns nog inte många ex som inte klarar 3.6GHz, som jag kör till vardags.
November 1, 2006
En E6600 blir det absolut, det har jag redan bestämt.. ska bara fösöka knåpa ihop en så kraftfull dator som det går för 20-25K.
Är det egentligen värt att köra SLI enligt ert tycker.. man kan tycka att det är lite overkill men man kan ju även få ut ganska mycket mer kraft enbart på ett extra grafikkort. Om man tänker sig att man har ett system för 18K och sedan lägger in ett till ex. 8800GTS för 4K så får man rätt stor utdelning på prestanda för en hyfsat liden del av det hela. Om ni förstår mitt amatörmässiga resonemang 😛
December 30, 2006
Efter vad jag har hört om chassit (Apevia X-Pleasure) så är det för litet för att ett "GeForce 7950GT" ska få plats, och ett "GeForce 8800GTX" är väll lika stort, eller? Men detta är bara en sak som jag fick reda på efter att jag hade tänkt att köpa detta chassi, vet ej om det är sant. Om du köper detta chassi ändå så får du gärna skriva ett mail om det passade eller inte.
February 1, 2003
Krille92 wrote: Efter vad jag har hört om chassit (Apevia X-Pleasure) så är det för litet för att ett "GeForce 7950GT" ska få plats, och ett "GeForce 8800GTX" är väll lika stort, eller? Men detta är bara en sak som jag fick reda på efter att jag hade tänkt att köpa detta chassi, vet ej om det är sant. Om du köper detta chassi ändå så får du gärna skriva ett mail om det passade eller inte.
8800GTX är längre än 7950GT. 8800GTS är väl snudd på lika långt som ett 7950GT.
December 30, 2006
Ja, jag har ingen aning men när jag skrev en liknande tråd så tyckte dom inte att jag skulle köpa detta chassi, dels för att det är litet och för att det endast innehåller 2st HDD platser. Vet som sagt inte om det är sant för att jag inte köpte detta chassi. Men jag måste ju säga att det är jävligt snyggt.
November 1, 2006
Chassi: Apevia X-Pleasure
Nätagg: Tagan 700W Dual Engine Series
Moderkort: Abit IN9 32X-MAX Wi-Fi nForce 680i SLI
Processor: Intel Core 2 Duo E6600
Kylare: Sunbeam Tuniq Tower 120
Minne: Corsair XMS2-6400 TWIN2X2048-6400PRO
Hårddisk: Western Digital RaptorX Gamer 150GB
DVD: NEC AD-5170 Dual-Layer DVD
Grafikkort: Asus Extreme GeForce 8800GTX 768MB
Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer – Fatal1ty Professional Retail
Så ser det jag kommit fram till nu ut...
Om ni bortser från kostnader och endast ser på det materialistiska, ser det bra ut? Kommer allt att fungera bra ihop? I så fall blir det ett köp!
1 Guest(s)