February 23, 2004
geronimo wrote: Jag har sett skärmen i verkligheten ja. Enda som slår den i dagsläget är eizos toppskärmar, men kostar ju lite mer. Skulle du sätta huyndaien jämte lacie skärmen i ett blindtest och kolla bilder så skulle du garanterat välja lacie skärmen.
Okej, ja det är möjligt. Men det beror på vad man tittar på. Jag menar, Lacien kanske har finare färger eller så när man tittar på bilder, men däremot när man tittar på actionfilmer/snabba spel och dyl, så bör Hyundaien klara det mkt bättre utifrån specsen sett (som sagt teori stämmer inte alltid i praktiken), men det är ju ganska stora skillnader.
Det är ju lite samma grej med Eizo. Många av deras skärmar är till för de som arbetar mkt med bild- & videoredigering och där spelar t.ex. responstiden inte så stor roll. Så jag misstänker lite halvt att denna Lacie-skärm inte heller är utvecklad som just "spel- & filmskärm" för konsumenter, utan mer som en arbetsskärm för grafiker. Sen så kostar den ju som sagt ganska mkt mer än Hyundaien, och så stor skillnad som det är i pris, tror jag inte det är mellan kvalitén på bilder etc.
June 7, 2004
Ramon wrote: [quote=geronimo]Jag har sett skärmen i verkligheten ja. Enda som slår den i dagsläget är eizos toppskärmar, men kostar ju lite mer. Skulle du sätta huyndaien jämte lacie skärmen i ett blindtest och kolla bilder så skulle du garanterat välja lacie skärmen.
Okej, ja det är möjligt. Men det beror på vad man tittar på. Jag menar, Lacien kanske har finare färger eller så när man tittar på bilder, men däremot när man tittar på actionfilmer/snabba spel och dyl, så bör Hyundaien klara det mkt bättre utifrån specsen sett (som sagt teori stämmer inte alltid i praktiken), men det är ju ganska stora skillnader.
Det är ju lite samma grej med Eizo. Många av deras skärmar är till för de som arbetar mkt med bild- & ljudredigering och där spelar t.ex. responstiden inte så stor roll. Så jag misstänker lite halvt att denna Lacie-skärm inte heller är utvecklad som just "spel- & filmskärm" för konsumenter, utan mer som en arbetsskärm för grafiker. Sen så kostar den ju som sagt ganska mkt mer än Hyundaien, och så stor skillnad som det är i pris, tror jag inte det är mellan kvalitén på bilder etc.
Jo lacien är mer framtagen för grafiker. Hyundaien funkar nog bättre för spel. Det är så stor skillnad i kvalité på bilder dock.
November 8, 2005
hur tycker du denna skärmen är då? Är den värd den extra tusenlappen? http://se.pricerunner.com/comp.....09/details
1 Guest(s)