May 1, 2003
Hej!
Har funderingar på att köpa en barebone. Just nu väljer jag mellan:
http://www.komplett.se/k/ki.as.....sku=324239
och
http://www.komplett.se/k/ki.as.....sku=310722
Billigaste pris för dessa enligt prisjakt.nu är ca 200kr för Aopen och 2500 för Shuttle.
Shuttle verkar ha bra kvalitet på sina barebones, men min fråga är om Aopen är lika bra vad gäller kvalitet och ljudnivå? Framförallt ljudnivå är viktig. Någon kanske har någon erfarenhet av AOpen EZ482?
Tacksam för tips och råd.
lofe
March 11, 2003
Fast frågan är väl varför du vill ha en barebone? Min mening är att de har blivit en aning onödiga. Laptopparna har blivit så pass bra att man faktiskt kan göra en hel del på dem, och spelmaskinerna har blivit så krävande att man har problem att trycka in allt man behöver i en barebone, med bibehållen kylning.
May 1, 2003
denstore wrote: Fast frågan är väl varför du vill ha en barebone? Min mening är att de har blivit en aning onödiga. Laptopparna har blivit så pass bra att man faktiskt kan göra en hel del på dem, och spelmaskinerna har blivit så krävande att man har problem att trycka in allt man behöver i en barebone, med bibehållen kylning.
Därför att jag tycker dom är snygga och tar lite plats. Jag kommer inte att använda den till spel utan mest till att spela in musik på amatörnivå (behöver därför en pci-plats till ljudkortet), men även till att redigera familjens digitalvideoinspelningar.
April 7, 2002
Jag har själv en gammal shuttle SN45G är väl en klenod vid det här laget 🙂 Så länge du ser till att skaffa ett grafikkort utan fläkt så blir en shuttlebarebone hyffsat tyst. Shuttle har gjort SFF låder längre än vad aopen gjort och de inriktar sig helt och hållet på barebonelösningar. Så jag tror det har mer erfarenhet än aopen på att göra små, smidiga och tysta lådor. Men som "denstore" sa, ska du ha något som är riktigt tysst så är det en laptop som gäller. Finns faktiskt ett cardbusljudkort från creative som ska vara helt ok. Eller en ännu mindre barebone med någon form av laptop-processor. Jag vet dock inte om de finns med plats för vettigt ljudkort. Eller så väntar du tills Shuttle släpper vettiga barebones med core 2 duo stöd (kanske de redan gjort) eftersom core 2 duo inte utvecklar så mycket värme så borde det vara en perfekt kandidat för en tyst SFF Dator.
1 Guest(s)