March 17, 2001
FUnderar på att köpa Geforce3, undrar nu vilket kort man skall köpa?
Hercules Prophet?
Asus V8200 ?
Elsa Gladiac 920 ?
gemensamt för korten är att dom skall ha minst 64 MB o TV-ut
har en P3 866/133, Asus Cusl2, Creative SB Live 1024, creative Geforce 2 GTS nu...
Tips och förslag tas gärna emot.
Mvh
Malozzi
May 24, 2001
April 9, 2001
Tror faktiskt dom flesta har tv-ut och 64Mb...har inte sett någon som inte har det iaf.
Allt blir snabbare och billigare, men man måste hoppa på tåget någon gång...
Hehe, lita aldrig på en svensk datortidning...om dom kunde någonting av det dom påstår sig syssla med, så skulle dom inte jobba där dom gör.
[ Detta inlägg ändrat av carnail 2001-05-28 23:30 ]
Ja jag vill också slå ett slag för Asus V8200 Deluxe!
Annars så är det bara att tänka efter vad du vill ha.. ett enbart snabbt kort som går att klocka väldigt mycket.. eller ett kort med många extra egenskaper! Sen är det bara att kolla lite recensioner om vilka som passar!
Tekniknörd som gillar att träna.
May 24, 2001
Malozzi, du har ju redan ett Geforce 2 kort.. än så länge räcker det hur bra som helst om man inte vill köra 3D Mark 2001 hela dagarna förståss.. Hackar det när man kör ett spel.. näe.. vilka spel stödjer dom extra funktionerna som geforce 3 har NU.. inga.. å förmodligen går det att köra spel som har stöd för geforce 3 MED geforce 2 kort oxå.. annars blir jag sne. Å skulle det vara för TV-ut funktionen så skulle då jag köpa ett tv-kort.
December 23, 2000
2001-05-29 18:24, skrev Micke:
Malozzi, du har ju redan ett Geforce 2 kort.. än så länge räcker det hur bra som helst om man inte vill köra 3D Mark 2001 hela dagarna förståss.. Hackar det när man kör ett spel.. näe.. vilka spel stödjer dom extra funktionerna som geforce 3 har NU.. inga.. å förmodligen går det att köra spel som har stöd för geforce 3 MED geforce 2 kort oxå.. annars blir jag sne. Å skulle det vara för TV-ut funktionen så skulle då jag köpa ett tv-kort.
Ligger mycket i det Micke säger...du kommer knappast märka någon skillnad (förutom att du kan köra en skojig test-del i 3dmark2001 och använda Quincunx-FSAA)
Känns jäkligt onödigt att köpa ett sånt nu när det kostar så mycket som det gör.
Vänta tills nästa generations grafikkort kommer.
Pressa hellre GTS:et genom att klocka det ordentligt.
Om det är TV-ut du behöver så skaffa en VGA-converter. Kan du använda till kommande grafikkort och till andra datorer. Kostar runt 7-800kr.
Jag hoppas inte du tänker köpa ett GeForce3 kort till en 200MMX va!?
Personligen har jag inte kunnat testa ett GeForce kort jämtemot ett Radeon kort.. Men en sak gör faktiskt Q3 snyggare på Radeon kortet.. Himeln i Quake3 blir inte bra pga fel i texturkomprimeringen.. Men på t.ex Radeon och Voodoo 5 korten är detta inget problem..
Det går iförsej att avhjälpa detta genom att stänga av texturkomprimeringen!
Det var snack om att det var ett drivrutins fel men jag har för mig att så inte var fallet..
December 30, 2000
2001-05-31 19:38, skrev Anton:
Personligen har jag inte kunnat testa ett GeForce kort jämtemot ett Radeon kort.. Men en sak gör faktiskt Q3 snyggare på Radeon kortet.. Himeln i Quake3 blir inte bra pga fel i texturkomprimeringen.. Men på t.ex Radeon och Voodoo 5 korten är detta inget problem..
Det går iförsej att avhjälpa detta genom att stänga av texturkomprimeringen!
Det var snack om att det var ett drivrutins fel men jag har för mig att så inte var fallet..
detta går att avhjälpa genom att stänga kompressionen (precis som du sade) eller genom att ändra ett värde i registret...
observera att detta inträffar även med Geforce3... så med det resonemanget så ser Q3 snyggare ut med Radeon än med GF3 också..
väntar fortfarande på de magiska glasögonen från twilighter
Hehe
Jo jag hade för mig att det problemet fortfarande f-nns i GeForce3 korten! Den där ändringen i registret.. det måste ju ha någon nakdel att göra det.. annars borde ju Nvidia ha det orginal i driverna?!
December 30, 2000
2001-05-31 23:09, skrev Twilighter:
Umm Skillnaderna är väldigt småäven längre tillbaks i tiden ex TNT och G200
Båda stödjer Antialising *nu bidde de nog felstavat osså*
men ser bättre ut på G200Så det finns skillnader i hur noggrant en grafikkrets gör sitt arbete
ponera att jag placerar tre datorer framför dig som visar Q3 där en innehåller en Radeon och de två andra är utrustade med MX... du menar alltså att du kommer kunna avgöra vilken som har Radeon?
du vet att du är ute på hal is?
gillar inte "fjortis" attityden att automatiskt gnälla på artiklar som skrivs i svenska datortidningarna utan att själv ha bra insyn i ämnet ifråga..
[ Detta inlägg ändrat av 1429 2001-05-31 23:40 ]
December 30, 2000
2001-05-31 22:00, skrev Anton:
HeheJo jag hade för mig att det problemet fortfarande f-nns i GeForce3 korten! Den där ändringen i registret.. det måste ju ha någon nakdel att göra det.. annars borde ju Nvidia ha det orginal i driverna?!
nackdelen (om jag inte kommer ihåg fel) är att du minskar kompressionsgraden...
1 Guest(s)