June 27, 2001
Jag tänkte införskaffa mig ett nytt grafikkort, men har inte råd att lägga ut en större summa pengar...Nu har jag två alternativ som jag funderar på, och det är Gainward AGP GeForce2 Pro/400 64MB från komplett.se och POV GeForce2 PRO 64Mb från Datorbutiken..Nu undrar jag om det är nån som känner till dessa kort och kan ge mig råd över vilket jag ska köpa. En annan sak gäller minnet...är det nödvändigt att ha 64 meg i dagens läge? Jag kör oftast inte mer än 1024x768, på grund av dålig skärm..
June 8, 2001
Jag fick mitt pov i fredags från datorbutiken
tog det med 32meg ram.
3817 i 3dmark2001 med minnena i 450mhz och engine i 245mhz och detonator 12.90 + lite tweaks.
Vet ej hur mycket mer poäng jag skulle fått med 64 meg ram men förmodligen inte alltför mycket.
Det andra kortet vet jag inget om
Jag tror inte att du kommer ha någoon större användning av 64mb ram på kortet i dagsläget! Det kan kanske vara bra men det är mest i proffissionella grafikprogram som har grymt stora texturer m.m..
Det är ju omöjligt att säga hur det bli i framtiden men än så länge räcker 32mb gott!
Tekniknörd som gillar att träna.
May 30, 2001
Nä men det har inte kommit ut några GeForce3 kort med 128mb ram ännu.. Hercules funderade på att släppa ett.. men jag tror de sket i det..
Tekniknörd som gillar att träna.
May 11, 2001
Då kommer jag också med en liten fråga, ska jag välja
Point Of View GeForce2 GTS PRO 32Mb DDR TV-out Retail AGP
som har 350mhz ramdac
eller
ASUS V7700 Pure GeForce2 GTS 32Mb DDR Retail AGP
som har 333mhz ramdac
För övrigt är asus kortet 50kr dyrare än POV kortet på http://www.datorbutiken.com
2 Guest(s)