May 4, 2005
Lite dyrare, men jag köpte nyss en ViewSonic VX2025WM. Är snuskigt nöjd. Är en widescreenskärm på 1680x1050. Vill aldrig mera gå tillbaka till 4:3. Men det är jag det...
Anyhow, den är iaf väldigt bra färgåtergivning på. Funkar bra i spel också tycker jag.
Generellt: Kolla upp MÅNGA reviews på en produkt innan du köper den. Främst är det bra att kolla diskussionsforum.
August 23, 2001
malmer wrote: Lite dyrare, men jag köpte nyss en ViewSonic VX2025WM. Är snuskigt nöjd. Är en widescreenskärm på 1680x1050. Vill aldrig mera gå tillbaka till 4:3. Men det är jag det...
Anyhow, den är iaf väldigt bra färgåtergivning på. Funkar bra i spel också tycker jag.
Generellt: Kolla upp MÅNGA reviews på en produkt innan du köper den. Främst är det bra att kolla diskussionsforum.
en sådan ska jag med köpa.. ev. 2 och köra dual om jag får råd :bgrin:
Men bra att du tycker den funkar bra.
May 23, 2005
Dafox wrote: verkar som att inte någon klagar på sina ViewSonic skärmar. Lär då bli en sån för mig med.
WmB går det bra att spela på den ?
Javisst, jag märker då inget iaf 🙂 Det snabbaste spelen jag har kört är nog TOCA race driver 3. När man har alla grafik på fullt och det spöregnar i spelet med dom snabbaste bilarna. Det går faktiskt riktigt fort, och skärmen borde få kämpa!
Ärligt talat köpte jag just denna mest för utseende, märke och att man fick snabbheten för 4000:-, lät prisvärt.
Tror pixelgarantin är ganska sunkig, va någon om 7st om dom inte var allt för samlade på rutan.
I vilket fall, jag rekommenderar den!
May 20, 2006
Jag ska också införskaffa mig en plattskärm. Hade tänkt mig ett pris på runt 2500-3000kr. Helst ska det vara 19", men om man inte kan få något dugligt för den summa pengar så kör jag på 17". Jag spelar en del, men bryr mig inte så himla mycket om snabb svarstid. 8/16 ms lär väl räcka. Ser en hel del på film via datorn, så hög betraktningsvinkel vore skönt.
Är väldigt förvirrad av antalet olika skärmar det finns att välja på. Någon som har en att rekomendera?
May 23, 2005
Rolfmjao wrote: Jag ska också införskaffa mig en plattskärm. Hade tänkt mig ett pris på runt 2500-3000kr. Helst ska det vara 19", men om man inte kan få något dugligt för den summa pengar så kör jag på 17". Jag spelar en del, men bryr mig inte så himla mycket om snabb svarstid. 8/16 ms lär väl räcka. Ser en hel del på film via datorn, så hög betraktningsvinkel vore skönt.
Är väldigt förvirrad av antalet olika skärmar det finns att välja på. Någon som har en att rekomendera?
det krävs faktiskt ganska bra svarstid för att titta på film sägs det. jag har aldrig provat, har en tv
1 Guest(s)