December 24, 2002
Alltså, om du vill ha ett kort som är bra för musik och tröttnat på det inbyggda så skulle jag inte köpa något kort från gamla audigy serien. Du lär bli lite besviken då. Lägg till någon hundring på din tusenlapp och köp ett Sound Blaster X-Fi XtremeMusic så kommer du iaf märka en större skillnad gentemot det du kör på nu=)
December 24, 2002
Vet inte vilket kort det är, länk vore uppskattat=). Men om det är revolution kortet från m-audio så kan jag säga att det är hästlängder mellan dom på musiklyssning. Tror to.m ett audigy kort tar revolution på alla håll och kanter när det gäller sådant. De billiga korten från m-audio är i princip ingenting att ha. De har inget gemensamt med deras riktiga studiokort. Fast då får du vara beredd på att hosta upp en 5000+ om du ska ha ett sådant. De var ett försök av m-audio att sälja till vanliga användare, fast i princip de enda du köper är namnet. De är väldigt kända inom studiosammanhang, fast absolut inte med de korten du antagligen syftar till.
August 13, 2004
Länk har du här: http://www.smartstep.se/andrea.....;visible=2
December 24, 2002
Alltså glöm m-audio korten de är inget för dig och dina ändamål. Och om du vill tex spela, eller koppla in kanske ett 5.1 system så är det kört. Vad beträffar musikuppselning och sådant kan jag garantera dig att det kommer låta bättre med ett x-fi kort än med m-audio. En polare till mig som sysslar mycket med musik har ett m-audio som kosta runt 8000 för ett par år sen. Det är ett väldigt bra kort när han håller på och mixar och samplar i realtid. Men för dina ändamål, jag säger bara glöm det=)
Edit: Angående det kortet du länka till är jag helt säker på att x-fi är bättre vad beträffar studioanvändning också. X-fi nya ljudprocessor är väldigt bra faktiskt. Skillnanden är kanske att du får någon mer in och utgång på det där m-audio kortet, men att de skulle vara bättre i studiosammanhang än ett x - fi betvivlar jag starkt. Sen har vi ju hela den andra biten, som du antagligen bara kommer använda dig av. De finns inte ens med på dessa kort. Ska du ha ett kort till studioanvänding, köp ett m-audio i en prisklass runt 5000. Om inte - glöm bara dom korten=)
1 Guest(s)