July 28, 2001
Som jag skrev TheInq. är vad dom är.. Men ska AMD komma med quad-core så lär dom få rappa på för numera (nästan sedan en månad sen) finns det ES-exemplar ute på Kentsfield..
4 cores in 1,Conroe E6600 8Mb Cache,Kentsfield result@MSI 975X
July 24, 2003
denstore: Som vanligt så är det störande för dig att jag vet något som inte du vet. Vad har du själv för källa att det är så? Theinq? Vad har dom för källa? Du kan inte kalla något som jag skrivit för rykte då jag hävdade att det var fakta och det visade sig med tiden, precis som jag skrev.
Skruvis: 4 cores via en stackars FSB, sorligt...
AMD kommer med quadcore. Finns ES av K8L redan som har gått till några snubbar också. Kentsfield har jag redan sett, tycker dock att både AMD och Intel skall fokusera sig på dualcore först och främst. quadcore är dock mycket intressant i servervärlden.
March 11, 2003
Sledgehammer wrote: denstore: Som vanligt så är det störande för dig att jag vet något som inte du vet. Vad har du själv för källa att det är så? Theinq? Vad har dom för källa? Du kan inte kalla något som jag skrivit för rykte då jag hävdade att det var fakta och det visade sig med tiden, precis som jag skrev.
Det enda som är störande är att du fortsätter att påstå att rykten är fakta. Om du tror att de blir annat än rykten ifall de slår in, så kan jag upplysa dig om att så inte är fallet.
Det kvittar om du tror att du vet mer än mig eller någon annan. Du kan ju inte hjälpa att du är skapt som du är. Det finns alltid folk som tror att de vet mer än andra, även om motsatsen är uppenbar....
July 24, 2003
denstore wrote: [quote=Sledgehammer]denstore: Som vanligt så är det störande för dig att jag vet något som inte du vet. Vad har du själv för källa att det är så? Theinq? Vad har dom för källa? Du kan inte kalla något som jag skrivit för rykte då jag hävdade att det var fakta och det visade sig med tiden, precis som jag skrev.
Det enda som är störande är att du fortsätter att påstå att rykten är fakta. Om du tror att de blir annat än rykten ifall de slår in, så kan jag upplysa dig om att så inte är fallet.
Det kvittar om du tror att du vet mer än mig eller någon annan. Du kan ju inte hjälpa att du är skapt som du är. Det finns alltid folk som tror att de vet mer än andra, även om motsatsen är uppenbar....
Det är skrattretande att du använder ordet tror. Jag tror ingenting, för i så fall hade jag skrivit det. Sanningen och dess sanna faktum är ju att jag vet mer än dig, för i så fall hade du inte frågat och kritirerat allt. När det jag sedan skriver kommer officiellt fram så blir du helt argumentlös. Jag struntar i fall jag vet mer än dig eller inte, för det är inte det som är min poäng. Min poäng är att dela med mig till andra av det jag vet, sen struntar jag högaktningsfullt i vad du skriver i fortsättningen om du inte har kött på benen och kan diskutera på samma nivå eller att du helt enkelt är mycket ontopic.
Inte jag som trodde att huvudanledningen till att ta fram SocketAM3 var DDR3. Haha... Jag visste att den skulle vara kombatibel med kommande processorer och hävdade det, du fick ett hysteriskt anfall för att det jag skrev var riktigt som det senare visade sig.
July 28, 2001
Sledgehammer wrote:
Skruvis: 4 cores via en stackars FSB, sorligt...
Tänka sig, det kunde jag räkna ut med lilltån att du skulle skriva... 😉
Men om man nu ska skriva något om servrar så håller intel på med en 32-kärnors serverpropp som ska lanseras 2010 .. så AMD får allt ligga i lite på server sidan med..
March 11, 2003
Sledgehammer wrote:
Det är skrattretande att du använder ordet tror. Jag tror ingenting, för i så fall hade jag skrivit det. Sanningen och dess sanna faktum är ju att jag vet mer än dig, för i så fall hade du inte frågat och kritirerat allt. När det jag sedan skriver kommer officiellt fram så blir du helt argumentlös. Jag struntar i fall jag vet mer än dig eller inte, för det är inte det som är min poäng. Min poäng är att dela med mig till andra av det jag vet, sen struntar jag högaktningsfullt i vad du skriver i fortsättningen om du inte har kött på benen och kan diskutera på samma nivå eller att du helt enkelt är mycket ontopic.
Inte jag som trodde att huvudanledningen till att ta fram SocketAM3 var DDR3. Haha... Jag visste att den skulle vara kombatibel med kommande processorer och hävdade det, du fick ett hysteriskt anfall för att det jag skrev var riktigt som det senare visade sig.
Du blir bara tråkigare och tråkigare. Ingen har sagt eller påstått att huvudanledningen till AM3 var DDR3. Ingen har heller fått några hysteriska anfall. Däremot blir det mer och mer uppenbart att vi skall få dras med ditt skitsnack. Det kommer att medföra mer jobb för mig, då jag blir tvungen att upplysa folk om att du inte verkar kunna visa några tillförlitliga källor för din mundiarré.....
July 24, 2003
Jag tror att jag har förklarat mig för även den mest trögfattade IQ befriade personen i världen så därför tycker jag att du borde ha förstått. Jag antar det och kommer inte att spilla min tid mer på dig. Jag har skrivit vad jag har skrivit, du som inte förstår och som inget kan, som inget vet, och som inte har något att komma med.
March 11, 2003
Sledgehammer wrote: Jag tror att jag har förklarat mig för även den mest trögfattade IQ befriade personen i världen så därför tycker jag att du borde ha förstått. Jag antar det och kommer inte att spilla min tid mer på dig. Jag har skrivit vad jag har skrivit, du som inte förstår och som inget kan, som inget vet, och som inte har något att komma med.
Det där börjar närma sig personangrepp, men jag skall låta dig hållas. Kan du inte presentera källor till det du kallar fakta, så är det, och kommer att förbli skitsnack.
July 24, 2003
denstore wrote: [quote=Sledgehammer]Jag tror att jag har förklarat mig för även den mest trögfattade IQ befriade personen i världen så därför tycker jag att du borde ha förstått. Jag antar det och kommer inte att spilla min tid mer på dig. Jag har skrivit vad jag har skrivit, du som inte förstår och som inget kan, som inget vet, och som inte har något att komma med.
Det där börjar närma sig personangrepp, men jag skall låta dig hållas. Kan du inte presentera källor till det du kallar fakta, så är det, och kommer att förbli skitsnack.
Du med ditt ordval är närmare personangrepp. Dessutom om du läser vad jag skrev så var det inte riktat till dig. Jag skrev att jag har efter alla gånger nog förklarat såpass väl att världens dumjävel borde förstå, så då borde du också förstå. Sen om du tar dig själv för dumjävel eller inte återstår ju att se, för jag har inget sagt. Jag håller mig på nivå.
March 11, 2003
Sledgehammer wrote:
Du med ditt ordval är närmare personangrepp. Dessutom om du läser vad jag skrev så var det inte riktat till dig. Jag skrev att jag har efter alla gånger nog förklarat såpass väl att världens dumjävel borde förstå, så då borde du också förstå. Sen om du tar dig själv för dumjävel eller inte återstår ju att se, för jag har inget sagt. Jag håller mig på nivå.
Nä, knappast. Det är du som har använt mer och mer förstärkningsord i debatten, och var faktiskt först med nedvärderande uttryck också.
Det handlar helt enkelt om att det är du som inte förstår, och om det nu är så att du inte klarar av att förstå en enda enkel mening, så är det ju snarare din brist på förstånd vi skall diskutera. Jag kan dock upprepa den:
Utan källor att hänvisa till betyder dina uttalanden ingenting.
Alltså sammanfattat. Utan källor, så är du inget annat än en bullshittande nolla.
Den kan skrivas om i ännu fler olika utföranden. Om du vill att jag gör det, då du verkar ha svårt att först, så kan jag göra det vid anmodan. Annars rekommenderas du att gå tillbaka och läsa de inläggen där jag har skrivit det förut.
July 24, 2003
Bara för att jag vet mer än dig så ljuger jag för att jag inte har en källa, men okej, vi säger så, jag kan bjuda på det om du får dig en kick att kalla mig det ena och det andra. Haha, det är du som inte förstår. Jag har upprepat mig nu rätt många gånger och börjar bli mycket onödigt. Det är du som snackar skit, det är det enda du är bra på.
July 24, 2003
Dinos wrote: Shit då pojkar, lugnt och fint.
Själv försöker man hålla sig på nivå och snacka om det tråden relaterar till
Hoppas den nya datorn tickar framåt vad du än väljer. Både Conroe och AM2 är riktigt bra grejer, men allt som talar för AM2 gör det till ett smartare val.
Det Conroe är överdrivet bra på är SIMD. T.ex Super-Pi och mycket teoretiska program. Detta kommer Rev.G att vara rätt mycket bättre på än nuvarande K8. Dock så är skillnaden i spel inte lika stor och det är för att AMD's processorer har kraftfull FPU. Conroe har också kraftfull FPU, men långtifrån så att den matchar dess ALU. K8 och K7 har nästan alltid varit tvärtom, extremt kraftfull FPU och svagare ALU. Detta blir Rev.G bättre på då den kan bryta ned instruktioner tom snabbare än Conroe då Rev.G får totalt 4st complexdecoders medans Conroe har 1st complexdecoder och 3st simpledecoders.
July 28, 2001
Intel släpper Wolfdale (3MB L2 cache) samt Ridgefield (6MB L2 cache) 2008... Intel kommer troligtvis att gå igång med 45nm under 4:e kvartalet 2007...
2009 kommer Yorkfield som är en 8 cores cpu för desktop segmentet med hela 12MB delad L2 cache... 2009 är året som Intel förväntas gå igång med 32nm teknik.
Gäller för AMD att rappa på nu... 65nm är snart stenålder...
December 27, 2003
AMD behöver inte ha samma tillverkningsteknik förstår du väll skruvis! Dom kommer ju alltid vara bättre än Intel hur dom än gör!
Fråga bara Sledge han _VET!_
Sen är ju Intel bara bra i SuperPi och liknande program, absolut inte i spel. (Undra varför alltid Core 2 Duo är i top i varje review där den tävlar mot FX-62 i just spel benchmarks?).
Alla sidor som gjort en recension som "bevisar" att Core 2 Duo är bättre i allt från spel till program som SuperPi har nog buggade benchmarks eller så har dom inte kommit ihåg att dom måste räkna med att Rev.F kommer ju faktiskt om (några månader).
AMD är ju så himla duktiga så dom har ett chip som kan ge ut grymt mycket bandbredd men cpun kan inte använda hela på nått bra sätt? Hm måste ju va enkelt fixat.
Vi kan ju absolut inte heller jämföra Core arkitekturen mot A64 då A64 är en gammal arkitektur (hur kan vi jämföra A64 mot Netburst då när Athlon XP cpu:erna var de Netburst tävlade mot?)
Nu vet iofs Sledge att jag har rätt här men han kommer ändå skriva "Det där har jag aldrig sagt!"
Nej det kanske du inte har men jag säger det åt dig för vi vet redan att du vill säga det.
Det du försöker göra nu kan man beskriva så här: Sälja en Volvo 740 TIC till en Formel1-förare.
De håller inte i längden förstår du Sledge, du debatterar i olika trådar med 4st samtidigt och _TROR_ du har rätt hela tiden. Fallet är ju självklart inte så. Du försöker göra som Mr Adolf Hitler gjorde, han utlovade stora saker för små lögner gick inte folket på men stora de svalde dom med hull och hå (stava?).
Vill dock höra ett erkännande av dig Sledge att de måste vara pinsamt eller liknande att försöka sälja ett märke som har en topp cpu som kostar i runda slängar 10 tusen kronor när motståndaren släpper en cpu om 1 dag och ett par minuter som kostar 1/3 men som ända vinner över det första företagets "superduper" cpu.
Måste ju vara som att sälja kondomer till munkar?
(Ja jag såg den repliken på The Fast and The Furious - Toky Drift).
Ingen ide o vänta på nån ny Rev från AMD, Intel kommer ändå släppa nå som är bättre efter det, det är fakta och jag hänvisar till mig själv eftersom jag inte har någon url till detta.
Godnatt
I trust everyone, it's just the devil inside I don't trust
Overclockers.se
July 24, 2003
NiCKE^ wrote: Så du menar att idag är det smartare att köpa en AM2 än en Conroe om man vill ha ut maximal prestanda för pengen?
Har du sett AMD's prissättning?
skruvis wrote: Intel släpper Wolfdale (3MB L2 cache) samt Ridgefield (6MB L2 cache) 2008... Intel kommer troligtvis att gå igång med 45nm under 4:e kvartalet 2007...
2009 kommer Yorkfield som är en 8 cores cpu för desktop segmentet med hela 12MB delad L2 cache... 2009 är året som Intel förväntas gå igång med 32nm teknik.
Gäller för AMD att rappa på nu... 65nm är snart stenålder...
Alla Intel's processorer på 65nm eller vad det än är är stenåldern jämfört med EV7z på 0.18u mfp. Att AMD lyckats göra bättre processorer på en högre ledningsbredd är inget nytt. Vad jag menar, det är inte i huvudsak det viktigaste om AMD ligger något efter i sin mfp övergång, dom ligger efter, men lyckats bättre. Dock är mfp övergången viktig för AMD själva. Skall bli intressant att se hur länge Intel prissätter Conroe som dom gjort. Intel har inte särkilt bra yield Core2 överhuvudtaget och kostar mycket att tillverka. Troligtvis så tjänar dom inte ens pengar på Core2, utan går med förlust.
December 27, 2003
De där med att Intel har dålig Yield var nyhet på The Inq och jag har inte sett den på annat ställe förutom där, har hört raka motsattsen från flera andra.
http://www.komplett.se/k/ki.as.....sku=320790
vs Intel Core 2 Duo E6600 kostar ungefär samma.
Nu ska lilla du få säga till mig hur du får ut mer prestanda ur X2:an än ur "Conroen" utan att klocka ett smuck. Båda systemen ska naturligtvis bestå av samma grejjer.
Jämför nu inte Intel och nå annat tjoffs, de var Intel och AMD vi jämförde här. AMD har bara lyckats bättre pga Netburst och ingeting annat. Undra om de inte var The Inq som skrev, A64 har aldrig varit bra men Netburst var värdelös. Så kan vi ju säga 😛
*EDIT*
För att du inte ska kunna säga att de har olika klockfreq så kan vi ta denna istället och så leker vi att denna http://www.komplett.se/k/ki.as.....sku=320791 kostar lika mycket som den föregående eller så kan du få välja att sänka multipliern på E6600 om de nu går till 8x ok?
*EDIT*
*EDIT2*
Vi kan ju ta lite ur överklockningssynpunkt också tycker jag. Vi vet att Conroe är snabbare än AM2 clock per clock och vi vet att AM2 cpuerna har coldbug och att de inte klockar lika högt som Intel. Min Conroe E6600 ES ska enligt uppgifter göra 3.8ghz 1.525v 24/7 med en Tuniq Tower, AMD behöver LN2/Cascade för att komma dit. Den gör 3.6ghz 1.4v 24/7 med Tuniq Tower också och dit behöver AMD Single Stager, frågan är dock om det är stabilt där?
Så nu vet vi också att den klockar bättre 🙂
*EDIT2*
I trust everyone, it's just the devil inside I don't trust
Overclockers.se
July 3, 2006
Jag håller med Sledgehammer eftersom jag har till och med snappat upp info om att K8L kan komma i December beroende på om Conroe kommer sälja som satan.. Men jag har även hört annat så jag vet inte vart man ska vända sig till men jag tycker i stort sett att det är bara (Vänta och se) metoden.
Och för del delen, så tror jag inte någon källa kan stämma till 100%.
Men vad jag läst att Sledgehammer skrivit på andra trådar så tycker jag faktsikt att han värkar ha rätt om det mesta.
Om han kan mycket, så är det då bra att han kan dela den information.
Det är vad jag hört och läst.
Ta ett par glassar och kyl ner er lite, ingen ide att bråka om det där,
eftersom när tex K8L kommer, så visar ju det sig om tex Sledgehammer haft rätt.
Time Will Show
2 Guest(s)