March 23, 2004
Ska köpa en ny platt-skärm till datorn. Sitter på en SyncMaster 997DF nu som jag är ytterst nöjd med, förutom att den är 50 centimeter djup vilket begränsar val av datorbord ganska mycket.
Har kollat lite ikväll, och jag tror valet står mellan en Samsung SyncMaster 931BW och en Samsung SyncMaster 931BF. Båda har fått bra betyg av recensenter, förstnämda lite högre snitt verkar det som dock.
931BW har en aspect ratio på 16:10. Har inget problem med widescreen, men vad innebär det när man spelar? Finns det en upplösning som motsvarar 1024x768? Enda jag använder datorn för är BF2142/Internetsurfning/Skolarbete och jag vill vara säker på att jag kan spela BF2142 i en passande upplösning utan lagg. 🙂
Om någon har nåt förslag på en annan skärm så lyssnar jag ivrigt!
September 2, 2004
Jag tycker det verkar vara två bra val du lagt fram. Ang upplösing så finns det vissa (troligen väldigt få) spel som inte har stöd för 16:10 ratio, kolla detta med BF2142 samt vilken prestanda du kan förvänta dig med skärmens native upplösning, sök lite efter reviews på google så hittar du nog snart nått matnyttigt. Klaffar det så blås på!
Jag kör själv med 16:10 och en upplösning på 1680x1050 och jag har märkt en tydlig prestandaförlust från tidigare 1024x768 (vilket ju egentligen inte är så konstigt)
GL!
1 Guest(s)