March 23, 2004
Hade tänkt köpa dessa minnen.
Moderkortet är ett par år gammalt. Det står såhär på hemsidan;
Supports DDR400*/DDR333/DDR266 DDR SDRAM (*Refer to MSI recommended modules)
Note: PC3200 (DDR400) maximum 4 banks (2 double-sided) only
Vad menas med "maximum 4 banks.."? Är det något jag måste tänka på eller är det bara att beställla dessa minnen?
En annan grej, kommer jag märka skillnad? Det är ingen flaskhals i processorn eller så? Sen kanske de minnena jag har nu är snabbare, dom var ganska dyra när jag köpte datorn (för 4 år sedan eller något sånt). Men det kanske inte har så mycket betydelse?
Tack på förhand.
April 13, 2004
Det de menar är att det inte funkar med fyra minnen som har minnesmoduler på bägge sidorna, alltså måste dina 512:or eller de du skall köpa var enkelsidiga för att funka bra, de du har i länken ser dubbelsidiga ut, sedan är det också så att om man använder alla fyra platserna så klockas minnet automatiskt ned till 333MHz, man kan visserligen sedan manuellt klocka upp dem till 400MHz, men då med slappare latenser 😛
March 23, 2004
Jo, 2GB låter onekligen bättre. Speciellt eftersom jag spelar spel som WoW och BF2142 som drar ganska mycket minne.
Tack för hjälpen. 🙂
Edit: Föresten. En fråga till..
Hur ska jag veta om minnena är dubbelsidiga? Står inget om det på t.ex. Komplett.se.
Om jag nu skulle råka beställa ett par dubbelsidiga minnen, skulle det funka att bara klocka ner dem till 333 mhz då? Det där med dubbelsidiga verkade ju bara gälla PC3200 minnen.
1 Guest(s)