March 13, 2010
OfflineHej!
Jag vet inte om den här tråden ska ligga här men jag tycker det.
Men i alla fall funderar jag på att köpa en ny processor till min stationära för just nu har jag bara 2GHz. Just nu sitter det en AMD Athlon 2000+ eller nått sånt i datorn. Jag har svårt att hitta en som passar för jag är ute efter en AMD Athlon™ XP 3200+ men har lite svårt att hitta en på nätet som har rätt Socket det är Socket A(socket 462) på moderkortet det vet jag iaf. Men hur mycket jag än letar hittar jag ingen Processor på nätet som har den socketen för jag vill helst ha 3,2GHz och det måste tydligen vara AMD Duron, AMD Athlon eller AMD Athlon™ XP
3200+ som det ser ut i manualen iaf.
PS: Moderkortet heter Asus A7N8X-E Deluxe om det behövs vetas.
TN
January 17, 2004
Offlinehttp://en.wikipedia.org/wiki/Socket_A
snabbaste är 2000 - 2200mhz
February 12, 2003
OfflineSocket A är ju vad man kan kalla stendött numera, du kommer inte märka någon enorm skillnad i någonting med dagens operativsystem (XP SP3 + uppdateringar) eller Win7, även om du skaffar dig en 3200+ eller liknande.
Jag rekommenderar nog dig att inte bry dig om du inte ska hoppa några generationer framåt.
May 14, 2003
OfflineJag köpte ett am3+ och en billigaste amd processorn som finns nu, sen ska jag skaffa en bulldoser när dom går ner i pris. Kan ju vara något för dig med att göra. Köpte ett gigabyte moderkort matx, det verkade ha ha stöd för lite snabbare minnen och alla cpu:er stod listade som den hade stöd för. Dock har moderkortet ddr3.
Vill inte köpa en bulldozer med engång innan den är testat samt att jag hoppas på lite priskrig, så priset går ner. Funderade först på ett fm1 moderkort med processor, men då jag redan har ett grafikkort så blev det denna lösning.
http://www.dustinhome.se/gigab.....5010596158 var det moderkortet jag har beställt. Det finns på fler ställen om du har något annat favoritställe.
Processorn kostade 555 kr dock billigare på inet om jag inte minns fel, får fraktfritt från dustin ett tag till därav att jag beställer där.
March 10, 2003
OfflineKan säga som så att min NAS med Atom cpu lär springa åttor runt din gamla spis om vi skulle jämnföra. Då syftar jag på ett ITX moderkort med integrarad grafik och cpu för 1000kr ungefär.
Vill du ha snabbare dator så rekommenderar jag att du kollar begagnade datorer. Alternativt sätter ut en köpes annons i forumet.
Dina krav kan ju inte vara allt för höga om du fortfarande klarar dig med din nuvarande dator.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
1 Guest(s)

Log In