January 9, 2006
Hej,
Jag har tänkt att köpa en ny skärm modell större. Jag funderar på en 24". Jag har TV-kort i datorn så skärmen kommer att få agera TV också. Jag spelar en del, just nu NFS Most Wanted, men även Flatout är en favorit. (Kan inte 2:an komma snart!!!). Det blir också en del fps, tex UT2004 och sånt. Det här är ju snabba spel som kräver snabb responstid. De flesta nyare 24" har 16ms responstid. Är inte det lite mycket? Någon som har något förslag på vad jag ska satsa på? Mer än 15000 är tveksamt om jag vill lägga på en skärm.
Jag har tittat på en skärm, en Samsung 244T:
http://www.samsung.com/se/prod.....0/244t.asp
Någon som kan ge lite feedback och kanske förslag på andra skärmar i den här storleksklassen?
September 5, 2001
den Samsung 32" dom gör reklam för? ser riktigt bra ut, och har 8ms så det går att spela med den
November 26, 2003
Jag har en Samsung Syncmaster 242MP, 24" TFT med 16ms responstid. Men den är ändå i genomsnitt lika snabb som en mindre skärm med lägre responstid. Hur funkar det undrar ni? Jo, min skärm har en panel med MVA-teknik, de billigare små har TN-teknik i panelen. Vad detta innebär konkret är att min håller konstant(!) 16ms, medan en TN-skärm på exempelvis 8ms varierar upp till 30.
1 Guest(s)