March 5, 2002
Tjena!
Gigabyte 7VRXP KT333 5PCI 1AGP 3DDR-DIMM RAID Audio SocketA ATX
Tänkte uppgradera till ddr. Är ovanstående moderkort ett bra val? Det kostar bara 1373:- på db, och med tanke på att det har raid och audio så är det väl billigt? Nån som vet några "fällor" med detta kortet? Ajustdet, en ram-fråga. Om jag köper ddr400 minnen (400mhz), tror ni att jag kan överklocka minnena mer då på moderkortet? Jag tänker nå nordbryggan alltså, om det är lönt. Tacksam för svar!
March 5, 2002
vet inte om du har fel..... aldrig pillat med ddr, så det här blir *phett*... (för mig).... 😀
ehm, har för mig att man inte kan beställa såna minnen från db. vet ni var man kan beställa såna minnen? e dom mycke dyrare än db's "amd ok" minnen? jo! förresten, nån som kör amd utan "amd ok"-märkta minnen??? :bok: intressant... 😀
June 18, 2001
Du kan köra DDR400 minnen på ett KT333 kort och lär kunna klocka utav bara hel****.
Det som skiljer DDR333 mot DDR400 minnen är endast att chippen på minnet har lägre accesstid och därför pallar högre FSB.
Men frågan är om ditt moderkort pallar så hög FSB att det är någon nytta med det.
Själv tror jag inte du kommer att vinna särskilt mycket om man ser till pris.
May 12, 2001
EttaN wrote: Hej köp ett moder kort som du kan ha dubbla proeffor i så du har kanse tv åst 2700 MHZ på varje
Hmm, vad gör du egentligen???? Du verkar inte kunna stava eller säga nåt som har med topic att göra!
Fackamato: Det verkar vara ett ok köp, med ddr400 kan du kanske köra prollen i 166 (333)bus och minnena i 400, värt ett försök tycker jag!
May 23, 2001
Jag tycker Gigabyte gör bra moderkort... Jag har inte haft några negativa upplevelser me mitt i alla fall. När jag mailade deras support fick jag svar efter 2 dagar vilket är godkänt, men en här på NH hade inte fått svar på 4 dagar eller va det var och då kan man börja gnälla =)
Om du ska överklocka kan jag rekommendera EasyTune3 som följer me Gigabyte korten det är ett program så du ändrar FSBn i windows, du kan ju testa med det först innan du ändrar i bios eller nått sånt...
Ja som sagt jag tycker Gigabyte gör bra kort.....
EttaN: Kan du sluta spamma trådarna me massa onödiga inlägg.... Visst kan man göra nått onödigt inlägg ibland men som du håller på??!!
1 Guest(s)