November 20, 2006
Undrar om det går att koppla datorn till TV utan att ha ett S-video-uttag på datorn?
Har en bärbar Acer Aspire 3003LMi. Men den har som sagt inget S-video uttag. Bara ett uttag till en extern skärm. Men jag provade att koppla datorn via en "skärm"-kabel till TV, men det blev en jätte konstig bild. Bara en massa ränder. TVn är en LG med både S-video och "Skärm"-uttag (ser det ut som i alla fall.) Haha!
Någon som vet hur man gör och vad som behövs?
😕
November 20, 2006
TVn är en LG. Sen hittade jag nåt om 100 Hz Digital i bruksanvisningen, men jag vet inte riktigt vad det är. Kanske vet du?!... Sen visar den 640x480 när man väljer PC-"kanalen". Hur ändrar jag Hz? Eller upplösning på datorn? Eller är det på TVn man ändrar?
På kabeln jag använder står det E108683 AWM 2990 VW-I TY 80C 30V LOW VOLTAGE COMPUTER CABLE. Kanske är fel sort? Jag använder den till min stationära dator. Skärmen till den gamla datorn är iof inte "LCD" (plattskärm). Men spelar det nån roll?
Jag ska göra ett ordentligt försökt imorgon igen. Så hör jag av mig och berättar hur det gick. :-k
1 Guest(s)