August 11, 2005
tjo
är så att jag hittade två stycken stora högtalare av märket pioneer, modell S-J410, och är nu intresserad av att veta ifall man kan koppla dem till en laptop och i så fall hur det skulle gå till.
de är på 140W och har en immpedance (?) på 8ohm... vet at tjag inte bar kan koppla dem direkt till datorn, men vad behöver jag däremellan?
och jag har redan ett 2.1 system till datorn, går det att på något vis koppla ihop dessa så jag får fem högtalare?
kan rätt lite om ljud så hoppas på hjälp härifrån.
August 11, 2005
Loggo wrote: En förstärkare?!
no shit sherlock...
nej men asså, jag kan som sagt nada, därför vore svar med fler än två ord uppskattade.
tex kan jag koppla datorn till förstärkaren via en vanlig sladd som kopplas in i datorns hörlurs-utgång?
kan jag göra som jag frågade, dvs koppla in både dessa två och mitt 2.1 system och köra dem samtidigt?
December 24, 2002
Okey, du har alltså en förstärkare där imellan då, även fast du aldrig nämnde det. Om du har kommit så långt så köper du en audiosladd, kopplar lämpligen in den på nån AV ingång på förstärkaren. Vill du köra mer än två högtalare så måste du ju självklart ha en förstärkare som klarar det, lämpligtvis någon surroundsak
1 Guest(s)