December 22, 2001
Jag undrar om det är nån som vet hur man kopplar in en sladd så att man får en snabbkoppling för hörlurarna på framsidan av datorn?
Skall den kopplas in i ljudkortet eller, isåfall var?
(jävla störande på LAN när hörlursladden inte räcker till)
AMD Athlon 1Ghz
ABIT KT7A
384mb SDRAM
20Gb Samsung HDD
16x10x32x Samsung brännare
Rage fury pro 16mb graffekort(skit, jag vet)
Metallicsvart-målad burk, plexifönster, lysrör, handtag, fancontroller + en del småsaker.
October 6, 2001
December 22, 2001
Det har jag INTE råd med....
nämen, allvarligt talat... har ingen några förslag?
Tacksam för alla tips!
AMD Athlon 1Ghz
ABIT KT7A
384mb SDRAM
20Gb Samsung HDD
Metallicsvart-målad burk, plexifönster, lysrör, handtag, fancontroller + en del småsaker.
July 3, 2001
jag använder FrontX Multimedia Ports som man kan hitta hoss kylning.com
November 15, 2001
On 2001-12-23 16:33, =JoNaZ= wrote:
jag använder FrontX Multimedia Ports som man kan hitta hoss kylning.com
var du tvungen att länka till den ??!! ...
nu blev jag ju så sugen på att köpa den 😀
May 8, 2001
koppla in en teleplugg hane i ljudkortet, dra sedan in kabeln in i lådan i en snygg böj, köp en honkontakt på ELFA för chassiemontage, montera denna på lämpligt ställe på lådan... Kanske en volympot oxo..
Busenkelt !
snyggt !
billigt !
Mvh..
[ Detta Inlägg ändrades av: laphroaig den 2001-12-29 13:04 ]
December 22, 2001
Jo, men kan man inte koppla sladden någon annastans på ljudkortet än just i 3,5mm uttaget?
Det finns 3 olika "kontakter" på mitt ljudkort inuti lådan: CD-in, AUX-in och TAD.
På CD-in har jag CDromen och på AUX-in har jag brännaren, men vad är "TAD" för nåt???
Kanske en möjlighet?
AMD Athlon 1Ghz
ABIT KT7A
384mb SDRAM
20Gb Samsung HDD
December 22, 2001
Jo, men jag skulle vilja ha så att jag kan både koppla in högtalarna bak på datorn och hörlurarna fram på (int på samma gång föståss) utan att behöva dra ur och plugga i den andra på baksidan hela tiden.
AMD Athlon 1Ghz
ABIT KT7A
384mb SDRAM
20Gb Samsung HDD
May 28, 2001
Ärligt talat, det är ju busenkelt...
Det finns många olika sätt att lösa det på, jag skulle rekommenderar någon av dessa två:
Köp en 3,5 stereo-förgrening (som personen ovan skrev) och sedan en förlängnings sladd.
En annan lösning är att ta ur ljudkortet och helt enkelt löda på en kabel på undersidan av kontakten och sedan dra fram den och fästa den i fronten. Det blir ju snyggast och smidigast...
Men jag förstår inte varför du ska ha både högtalare och hörlurar samtidigt om nu problemet var att sladden inte räckte vid LAN. Ska du ha på både högtalare och hörlurar samtidigt då eller? Lär inte bli så jätteuppskattat...
EDIT: Länk till clas ohlson's hemsida.
[ Detta Inlägg ändrades av: c8h10n4o2 den 2002-01-03 18:26 ]
December 22, 2001
On 2002-01-03 18:21, c8h10n4o2 wrote:
Ärligt talat, det är ju busenkelt...
Det finns många olika sätt att lösa det på, jag skulle rekommenderar någon av dessa två:Köp en 3,5 stereo-förgrening (som personen ovan skrev) och sedan en förlängnings sladd.
En annan lösning är att ta ur ljudkortet och helt enkelt löda på en kabel på undersidan av kontakten och sedan dra fram den och fästa den i fronten. Det blir ju snyggast och smidigast...
Men jag förstår inte varför du ska ha både högtalare och hörlurar samtidigt om nu problemet var att sladden inte räckte vid LAN. Ska du ha på både högtalare och hörlurar samtidigt då eller? Lär inte bli så jätteuppskattat...
EDIT: Länk till clas ohlson's hemsida.
[ Detta Inlägg ändrades av: c8h10n4o2 den 2002-01-03 18:26 ]
Nämen alltså ja menade inte riktigt på samma gång heller, utan bara det at det vore snyggar/proffessionellare om man fäste den i ljudkortet INUTI datorlådan. Då behövde man inte dra ur en varje gång man skall sätta i den andra.... 😀
AMD Athlon 1Ghz
ABIT KT7A
384mb SDRAM
20Gb Samsung HDD
2 Guest(s)