August 6, 2001
Moderkortet är ett: ECS-K7S5A+ ATX Sound & LAN W0/CNR
Är det någon som kan/vet hur man kopplar dessa sladdar som vi har här över i uttagen vol1, fp_audio, usb1, ir
Vi har kunnat koppla dessa sladdar för oss själva :
ATX_PWR1 - Power connector from the power supply.
CPU FAN - Cpu cooling fan cable.
SPK1 - Connect the cable from the PC speaker.
Nu har vi kvar en del sladdar som kommer framifrån lådan och vet inte vart dom ska sitta :
Jamacia färgade sladdar : (1)-D (gul), (1)+D (grön), (1)+5V (röd), (1)GROUND (svart)
Frankrike färgade sladdar : (2)-D (vit), (2)+D (blå), (2)+5V (röd), (2)GROUND (svart)
6 trådar: VG (svart), VP (röd), TPA+ (blå), TPA- (vit), TPB+ (lila), TPB- (grön)
Sen har vi sladdarna: Power lead (grön/vit), HDD lead (röd/vit), Reset sw (blå/vit), Power sw (vit/orange)
Vi fick en lapp med i chassi lådan och då står det USB över och hur man kopplar men det finns några saker vi undrar över:
På lappen visar det hur man kopplar sladdarna till USB "platsen" men om man ska göra som dom har visat så funkar det bara
till FP1 uttaget. Så nu undrar vi vad vi ska göra.
*Edit*
Jag har läst manualen, men den stämmer ej ihop med alla sladdar som kommer från lådan.
pins:
2,4,6,8,10(finns ej)
1,3,5,7,9(ska va tom)
Device | Pins
HD_LED_P | 1
FP PWR/SLP | 2,4
HD_LED_N | 3
RST_SW_N | 5,8
RST_SW_P | 6,7
KEY | 9,10
Power lead(3 pinns), HDD lead(2pinns), Reset sw(2pinns), Power sw(2 pinns).
Hur ska jag koppla detta nu då? I manualen står det som jag skrev där uppe, men jag fattar inte hur jag ska få rester på 4 pinns när jag bara har en sladd som är 2 pinns. Eller power på 2 pinns när den är 3 pinns....
Sen står det att HD_LED_P ska vara på pinn 1 och HD_LED_N på pinn 3. Det funkar ju hur bra som helst, men hur vet jag vilken som är _P och _N? Är det bara att ha den rätta sidan utåt?
February 25, 2002
om du har en moderkortsmanual, så läs den!
där står exakt vart de sladdarna ska gå.
Anars står det alltid på moderkortet med små bokstäver samma sak som står på sladdkontakterna.
AMD XP 2400+@2.0GHz 39c idle, Syntax SV400 ATA133, Maxtor 120 GB, Maxtor 20 GB,
512 MB DDR pc3200, Gef4 ti4800 vivo 128 MB, Sony 24/10/40, Pioneer DVD 16x, i en röd och silvermålad midi ATX-låda...
1 Guest(s)