October 5, 2005
har ni något favorit märke ni skulle föredra framför andra ?
vilka isåfall ?
o vilka tycker ni är mindre bra ?
priset är max 11,000
mkt ram
snabb processor
minst 80-100gb hårddisk är +
och hyffsat graffekort ...
ska koppla den till tv o kolla på serie , filmer , sen ska jag kolla lite på datan oxå , annars är det bara surfa o msn o så ...
inget spel eller nått ...
October 5, 2005
October 5, 2005
October 18, 2001
jonte_power wrote: Vad du än gör, köp för guds skull inte en ACER
Bara massa problem...
Jag har ägt en acer och även ett par av mina kompisar kör acer. Ingen av dom har krånglat en enda gång.
Vilka belägg har du för att acer krånglar?
Det enda som kanske inte är så bra med acer är kvalitetskänslan. Dom är lite plastiga och känns kanske lite billiga. Men i sin tur får du en fräsigare dator för mindre pengar.
October 5, 2005
July 18, 2003
Tigerofsweden wrote: kan ni inte ge lite tips på datorer som är bra för 8000-11000:-
aha, du var i den här tråden ocskå, så det var en bärbar du skulle ha.. rent märkesmässigt är HP / Fujutsi-Siemens dom bättre..
gällande acer så är det faktiskt en del rackel, praktiserat på datorerbutiker så vet att det är mkt problem med dom..
asus kan ha billiga bärbara, och dom brukar ha 2 års garanti jämfört med acers 1år, vilket är ett + , men ska surfa runt en snabbis och se vad jag kan hitta..
October 5, 2005
lägger in den här istället ...
ok ok
hmmm priset får vara max 11,000
helst 17" skärm , men får vara 15,4 oxå
minst 1024ram
minst 60gb hårrdisk ( inte så noga)
helst bt och wlan ( inte så noga med bt heller)
helst intel core 2 duo ...
sen vill jag EGENTLIGEN inte ha Vista , men jag har ju fan inga andra alternativ verkar som det krånglar som faaan
tittat lite på dessa
Sony Vaio VGN-FE31M
Fujitsu Siemens Amilo Xi 1546 ( är siemens nått bra eller )?
Hp pavilion 6275
Hp pavilion 6232
July 18, 2003
att köpa till 1gb extra ram kostar typ under 400kr
länk: http://www.dustin.se/DacsaPort.....5010090567
vista skulle jag rekommendera att du inte kör med även om det följer med, ganska kasst och kraftsugande just nu, men kommer väl bli bättre med tiden, så om du kan hitta xp "i garderoben" så vore det bättre..
så skulle du kunna köra på nånting åt det här hållet, har bara kollat en snabbsväng nu, men denna verkar helt ok, så stoppar du i 1gb extra ram..
http://www.dustin.se/DacsaPort.....5010105116
inte så jätte insatt i bärbara grafikkort men läste runt lite och stod saker som "the Go 7400, which is perfectly acceptable for moderate gaming. " om 7400, och även om du inte ska spela är det ju skönt med att grafikkort som inte är helt sämst.
edit: ska kika på dom bärbara du just nämde ocskå
October 5, 2005
har kikat på den HP innan faktiskt .... =) fast det är ju VISTA där oxå 😛
lägger man in XP själv , försvinner ju garantin ??
dessa da ... http://se.pricerunner.com/pc/2.....208=858208
July 18, 2003
pavilion 6275 verkar ju helt ok, lite dyr där jag kollade dock
Amilo Xi 1546, (om det var modellen med X1800 du kollade på) har ju ett mkt bättre grafikkort än dom andra 2 , så den verkar ju riktigt bra faktiskt! förutsatt att det var samma jag kollade på, den hade ju 17" skärm som du ville ha
October 5, 2005
-d-himself- wrote: pavilion 6275 verkar ju helt ok, lite dyr där jag kollade dock
Amilo Xi 1546, (om det var modellen med X1800 du kollade på) har ju ett mkt bättre grafikkort än dom andra 2 , så den verkar ju riktigt bra
amen graffekortet är egentligen skit samma 😛
det är allt andra ... hur bra är EGENTLIGEN Fujitsu Siemens , jag har alltid trott o tyckt att HP är det bästa typ ...
för den verkar vara bra som fan 1,83 Core 2 Duo lixom ...
o ganska bra med hd plats , bra grafekort som du sa ...
men återigen , hur bra är egentligetn FS.
July 18, 2003
Tigerofsweden wrote: [quote=-d-himself-]pavilion 6275 verkar ju helt ok, lite dyr där jag kollade dock
Amilo Xi 1546, (om det var modellen med X1800 du kollade på) har ju ett mkt bättre grafikkort än dom andra 2 , så den verkar ju riktigt bra
det är allt andra ... hur bra är EGENTLIGEN Fujitsu Siemens , jag har alltid trott o tyckt att HP är det bästa typ ...
HP har enligt mig bäst kvalitet på sina bärbara, jag har hört bra saker om fujutsi siemens av folk som ska veta sin sak, men har inga personliga erfaranheter, hp har jag mera erfarenheter av och kan stark rekommendera
October 5, 2005
-d-himself- wrote: [quote=Tigerofsweden][quote=-d-himself-]pavilion 6275 verkar ju helt ok, lite dyr där jag kollade dock
HP har enligt mig bäst kvalitet på sina bärbara, jag har hört bra saker om fujutsi siemens av folk som ska veta sin sak, men har inga personliga erfaranheter, hp har jag mera erfarenheter av och kan stark rekommendera
problemet e ju bara att jag inte hittar nån bra HP 🙁
försvinner garantin om man instllerar nått annat op. system ?
July 18, 2003
Tigerofsweden wrote: [quote=-d-himself-][quote=Tigerofsweden][quote=-d-himself-]pavilion 6275 verkar ju helt ok, lite dyr där jag kollade dock
problemet e ju bara att jag inte hittar nån bra HP 🙁
försvinner garantin om man instllerar nått annat op. system ?
ingen bärbar tillverkare säljer ut datorer med xp nu, inga nya modeller.. jobbade på en datorbutik för ett tag sen där vi ville köpa hem med xp men vi hitta fan inga vettiga..
ang garantifrågan är jag inte 100% på om garantin försvinner, skulle inte tro att hårdvarugarantin skulle rubbas av det, men du kan ju kontakta dustin t.ex. och fråga
October 5, 2005
aaa det ska jag göra
men jag tror faktiskt det står mellan dessa nu ...
Hp Pavilion 6247
6275
Fujitsu Siemens Xi1546
Sony Vaio FE31M
Siemens har 256mb graffe , och större skärm ... o snabbast typ 🙂
sony vaio har bra batteri , snabb processor , - är väl skärmstorleken , 128ram
December 24, 2002
drotz2000 wrote: [quote=jonte_power]Vad du än gör, köp för guds skull inte en ACER
Bara massa problem...
Jag har ägt en acer och även ett par av mina kompisar kör acer. Ingen av dom har krånglat en enda gång.
Vilka belägg har du för att acer krånglar?
Det enda som kanske inte är så bra med acer är kvalitetskänslan. Dom är lite plastiga och känns kanske lite billiga. Men i sin tur får du en fräsigare dator för mindre pengar.
Okej,
Kompis nr 2 ACER 51?? (kommer bara ihåg att den börjar på 51)
hans wlan kort fungerar inte med wep eller wpa under det förinstallerade os'et (vista) ACER säger att HAN ska åka tillbaka med sin nyköpta (nån vecka) dator och vänta x-antal veckor på lagning.. eller köpa ett USB-wlankort
kompis nr 2 (ser likadan ut som ovan)
hans batteri håller i MAX 15min om han har allt på lägsta och inte rör datorn.. ACER säger.. lämna in din 2månader gamla dator för lagning i x-antal veckor..
kompis nr 3 (egentligen bara en kille i plugget)
hans cd/dvd/brännare fungerar inte efter ett par veckors användande..
ACER support säger.. vänta i x-antal veckor för lagning...
Okej att saker går sönder, jag kan ta det.. men batteriet t ex, borde inte han bara kunna får ett nytt batteri över disk? wlan kortet fungerade inte från början.. borde han inte bara fått en ny dator?
och föresten, känner inga fler med ACER.. så där med har alla krånglat..
själv har jag 2st HP, en nc8000... ganska okej men otroligt ful dator... grym batteritid för att bara ett par år gammal.. räcker fortfarande över 3 timmar vanligt användande.. har också en TX1040 detta också en grym dator med speckat med funktioner till ett lågt pris.. lite missnöjd med batteritiden.. räcker typ i 1,5-2 timmar musiklyssnande.. men jag fick 2batterier till.. och så kan touchscreenen tappa orienteringen när man vrider skärmen (har hänt 3ggr)
1 Guest(s)