March 9, 2004
Ska köpa nytt ram-minne och jag kollae lite på DB dom hade några som verkade bra och till bra pris.
Ram-Bo 512Mb DDR-DIMM PC3200 400MHz 184pin, 395kr
A-DATA "Hi-Performance" 512Mb DDR PC3200 400MHz 184pin CL2.5, 499kr
(ska givetvis köpa 2st så man får 1GB)
så frågan är så fall om A-DATA är värt 104kr mer.
Samt om ni har tips på andra märken.
October 23, 2002
Har inga erfarenheter av Ram-Bo men jag skulle ha valt:
Corsair Value Select 512Mb DDR PC3200 400MHz 184pin CL2.5 414,-
http://www.datorbutiken.com/se.....12DDRCV400
March 9, 2004
March 22, 2006
Jag har ett problem, tänkte att jag kunde skriva här istället för att starta en ny tråd om problemet.
Jag köpte två st 512ram chips idag, gick hem, plugga in dom. Datorn startade men den laddade inge BIOS. Den startade men sen haka den upp sig, min skärm fick ingen kontakt med datorn heller så jag kunde inte se något på skärmen. Jag beslöt mig för att trycka in dom gamla ram minnen två st 256. Men samma problem där. Jag misstänker att moderkortet kanske har pajjat på nått sätt, vad tror ni?
Jag har tryckt in dom som dom ska vara och låst dom (minnena altså).
November 15, 2004
Rbnz wrote: Jag har ett problem, tänkte att jag kunde skriva här istället för att starta en ny tråd om problemet.
Jag köpte två st 512ram chips idag, gick hem, plugga in dom. Datorn startade men den laddade inge BIOS. Den startade men sen haka den upp sig, min skärm fick ingen kontakt med datorn heller så jag kunde inte se något på skärmen. Jag beslöt mig för att trycka in dom gamla ram minnen två st 256. Men samma problem där. Jag misstänker att moderkortet kanske har pajjat på nått sätt, vad tror ni?
Jag har tryckt in dom som dom ska vara och låst dom (minnena altså).
testa kör med ett minne.
testa vardera enskilt. och i de olika "slotsen"
1 Guest(s)