December 11, 2009
hittade inget bättre ställe att fråga på än just här.
lång historia kort, mannen försökte lura mig och ville sedan också ha tillbaks denna låda, -vilket han kan glömma.
här är ett album med olika bilder och vinklar, och om någon skulle behöva en closeup eller liknande kan jag ta fler bilder.
det är rätt självklart att det är en radiosändare/mottagare av någon sort, men själva antennerna är inte kopplade till kretsen med usb-kabeln.
möjliga användningsområden? wifi? polisradio?
December 11, 2009
antennerna är kopplade till varandra men inte till själva kretsen, det tyckte jag var wierd, det är lite därför jag frågar.
jag ursäktar den sista bilden, har lite bråttom, ska på bio med mannens dotter haha.
March 14, 2001
Kortet ser ut som en switchad spänningsregulator. USB dataledarna verkar bara vara vidarekopplad till USB-kontakten. Så sitter det inte mer saker på undersidan är det nog inte så intressant, känns som det bör fattas något med tanke på att antennerna inte är anslutna till något.
December 11, 2009
vad är det som fattas då? och vad kan han ha använt den till i bilen då alltså? det jag misstänker är ju att småkriminell som han är har åkt runt och parkerat i olika områden och gått på dem med dålig kryptering på wifi, sniffat upp lösenorden och sen suttit och sparat loggar med olika kortbetalningar osv. är det möjligt?
December 11, 2009
LovePig;1277846 wrote: liknar denna
Repeatit SU2410-USB Long Range WiFi Hotspot Booster £98.00
det är en exakt likadan. nu är frågan vad som fattas på den för att få den att fungera? 😉
March 3, 2012
du är väl inte ute efter att ge dig in på samma bana som du misstänker att förra ägaren haft som karriärval?
jag ahde försökt kontakta tillverkaren, http://www.repeatit.se
March 10, 2003
Hmm.., vid snabb överblick på bilderna ser det ut som en förstärkare för usb dongel. Dvs in med en dongel i usb delen, sedan sätter du kardeborre saken över dongeln.
Typ en variant av en sådan här sak. [Image Can Not Be Found]
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
December 11, 2009
Ctrl;1277860 wrote: Hmm.., vid snabb överblick på bilderna ser det ut som en förstärkare för usb dongel. Dvs in med en dongel i usb delen, sedan sätter du kardeborre saken över dongeln.
Typ en variant av en sådan här sak.
men om jag kopplar dongeln till kretskortet så är det fortfarande ingen koppling mellan antennerna och kretskortet?! eller ska jag skruva loss den lilla antennen och koppla på en det du visat på bilden över? då är alltså den långa usbkontakten bara ström?
December 11, 2009
LovePig;1277858 wrote: du är väl inte ute efter att ge dig in på samma bana som du misstänker att förra ägaren haft som karriärval?
jag ahde försökt kontakta tillverkaren, Repeatit AB - Outdoor Wireless Solutions
haha såklart inte, men det vore soft att ha några kilometers wifi från bilen 😛
March 10, 2003
Nje, de behöver ingen fysisk kontakt. Den jag visade bild på tar emot signalen ifrån en atenn. leder den i sladden ner till hållaren som strålar mot dongeln. Tror den du hade kanske var av samma typ.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
1 Guest(s)