June 7, 2005
Jag har ett Gigabyte 4870 på Vista 64 bit och jag har problem att starta vissa spel. Jag kör generellt 1920 1200 i upplösning på skrivbordet.
Det började med att försökte köra "Thief Deadly Shadows" och fick bara en svart skärm, inge ljud, ingenting. Hårddisken laddar inte alls. Kan inte task-switcha eller göra något alls så jag måste starta om hela datorn. Detta händer med flertalet spel inklusive Settlers 6 och Myst 4 som fortfarande är ganska nya.
Vet inte riktigt vad detta beror på, men när jag körde Myst 4 i windowed mode istället för helskärm så funkade det.
Grafikkortet och CPU tempen är helt okej och jag har dom senaste drivrutinerna för Catalyst och DirectX 10.
Vad kan det vara?
June 7, 2005
Jag kör 4 gig (2x2) Corsair. Inga problem på memtest.
Har också en Intel Core 2 Quad Q9550 på ett P5Q pro moderkort.
Jag fick igång Deadly Shadows förresten. Körde windowed mode och fick igång det, sen ändrade jag upplösningen i spelet till 1600 x 1200 och då gick det att köra i helskärm.
Det verkar vara något problem med uppstart av spel i allt för hög upplösning (1920 x 1200 i detta fall). Jag får väl sänka upplösningen till 1024 x 800 först innan jag kör spelen då.
June 7, 2005
Ctrl wrote: Hmm.. kör man windowed så får man väl inte fulla hastigheten på graffet då det inte tror man kör 3D.
Vad har du för psu ?
Kör ett fractal design 1000 wattare.
Jag installerade Call of Juarez igår och fick samma problem som förut. Jag ändrade till windowed och höjde upplösningen och sen körde jag helskärm utan problem.
1 Guest(s)