January 8, 2006
Vad jag kan hitta är det en AMD Athlon (Barton) 3000+ med 333 MHz FSB som är det snabbaste jag kan ha till mitt moderkort. Jag tänkte bara kolla om någon visste något mer än det innan jag beställer ett.
Frågan borde kanske ställas som vad är den snabbaste processorn med en FSB på 333 MHz som har en socket A anslutning?
January 8, 2003
Ska du klocka så är kanske en mobile bättre? Bartonkärna med lägre strömförbrukning. Sök beganat och se vad du kan få tag på och vad de klockar. Klarar inte ditt mobo så hög fsb kanske det är bra om du kan hitta en gammal barton som är olåst för att nå hög mhz istället.
February 3, 2003
3200+ barton har inte en 333MHz bus, utan 400MHz.
Skulle tro att det flesta NF7 v1.0 kan klocka upp dit men det är inget garanterat.
För att svara på frågan, så är troligen den snabbaste 2800+ barton, eller skaffa en mobile barton och klocka upp den.
Det kan vara 3000+ också, men det går nästan inte att få tag i de CPU'erna mer.
Det skulle nästan vara en billigare investering (i det långa loppet) att köpa ett A64 system. Moderkort för 500 och en CPU för 800, och du har ett bra system.
January 8, 2006
LorD_Kvadd wrote: Det skulle nästan vara en billigare investering (i det långa loppet) att köpa ett A64 system. Moderkort för 500 och en CPU för 800, och du har ett bra system.
Det skulle kanske vara det bästa. Det är bara det att jag går vilse i alla moderkort och processorer som finns. Kan jag behålla mitt RAM (PC2700) och grafikkort (Nividia Gefore Ti 4200)?
Du får hemskt gärna rekomendera ett moderkort och en processor.
1 Guest(s)