December 7, 2003
Har tidigare haft problem med att någon/några hårddiskar klickar till (startar om sig?) och datorn fryser till. Det har varit bra ett tag men nu har det kommit tillbaka. Jag har kört alla diskar i WDs extended test som finns på boot cd:n utan något problem då (förutom en som klickade innan och efter testerna, men visade inget fel. Har dessutom den urkopplad nu).
Så, eftersom det troligen inte är någon disk som är trasig. Om det kanske kan vara kontrollerkortet som är trasigt? (Har 3 diskar sitter på ett PROMISE Ultra100 TX2 kort).
Eller om det kanske är nätagget som håller på att ge sig?
Eller om det kan vara något annat?
Just nu så startar de till exempel om, ifall jag markerar alla diskar i O&O defrag och väljer analyze. Då fryser datorn till och det klickar till.
December 7, 2003
Ligger mellan 28-35 grader.
Kom på en sak till, av mina diskar började för ungefär ett år sedan att klicka, trodde den var stendöd då. Men den fungerar fortfarande. Så har lite svårt att tänka mig att det skulle kunna vara någon disk som är pajj. (Även olika ibland som startar om sig).
December 7, 2003
Jonas740 wrote: THE-CLICK-OF-DEATH har du troligtvis läst om, de brukar ge ifrån sig sådana ljud när de är på väg att lämna in. Inte alltid men oftast....
/Jonas
Hmm, trodde det med först. Men är ganska tveksam till det. En av mina diskar började starta om sig under DH förra året, klickade som fan och fick massa korrupt data. Troligen för att jag maxxade deras 100Mbit med torrents mot den disken - överbelastning?
Den diskar funkar än idag. Men startar om ibland, tror jag. Dock utan större problem.
Sen, när jag som sagt har alla hårddiskar ikopplade och kör en analysering på alla diskar samtidigt i O&O så startar någon om sig och datorn hänger sig.
Kopplar jag ur två stycken diskar så händer inte detta. Tyder inte detta på nätagget?
2 Guest(s)