Krånglande HP, hittar inte hårdvara|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Krånglande HP, hittar inte hårdvara
kolon
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 21
sp_UserOfflineSmall Offline
1
July 12, 2002 - 4:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Okej jag har följande problem. Råkade visst lova att fixa en kompis brorsas dator, en HP. Första klassens skit visserligen, men nu är skadan redan skedd och jag vet inte vad jag ska göra.

Den behövde rensas från all "nyttig" dynga de skickar med, så jag tog helt enkelt och formaterade den efter att jag delat hårddisken i två partitioner med partition magic. De är båda 25 gb stora. Allt som behöver sparas ligger på nuvarande "D:".

Det här hade ju fungerat smidigt om det nu inte var så att XP (home build2600) vägrar hitta datorns grafik och ljudkort, vilket inte är så bra. HP som alla andra "special"-tillverkare skickar ju inte med några drivare utan hänvisar till den ghost-liknande partition som ligger undangömd på hårddisken. Den innehåller antagligen allting som behövs, men går inte att komma åt utan att använda den, så att säga...

Nåväl, jag behöver alltså ha igång ljud och grafik (som båda sitter på moderkortet) utan att använda deras installera-om-allt-igen-dunderprogram som rensar hårddisken TOTALT (jo, jag vet att det är så). 25 gb är trots allt rätt tungt att göra backup på, så det alternativet sparar jag till sist. Vad fan kan jag göra? Det står ingenstans vad det är för delar som sitter i datorn, så jag skulle kunna ta hem drivare. Och supporten har öppet kontorstider mån-fre.

Hjälp? (Datorn heter HP Pavilion 420. Celeron 1400, 60 gb hdd med mera.)

clan-dvd.cjb.net
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 102
182752
July 12, 2002 - 7:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Är det inte bara å tanka ner nya drivers till gfx och ljudkort då?

master
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 6
182867
July 13, 2002 - 1:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Testa & lägg in progget sisoft sandra 2002
där bör du få reda på exakta namnet på grafik & ljudkort...sen går du bara till tillverkarens sida & tar ner d... tror inte att hp gör egna ljud&grafik kretsar....smile

zibbez
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 517
183546
July 17, 2002 - 7:13 pm
sp_Permalink sp_Print

ett tips från mig då som åxå har en krånglande HP,,,,, ring inte till dom,,,, om garantin har gått ut kostar det 600 spänn för dom att försöka lösa det... (om dom nu kan det) ta kontakt med en lokal "service affär" iställét....

Klockenstein
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 560
186676
July 26, 2002 - 12:32 am
sp_Permalink sp_Print

Har du kollat ordentligt på deras "göra allt iordning"-skiva? Ibland kan drivrutinerna ligga där under ca 2000 mappar! 😛

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 302
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL