November 3, 2012
Hej
Min externa hårddisk har krashat och min dator känner inte igen den. Har kollat upp på internet om företag som kan få tillbaka förlorad data, men de är alla så dyra. Jag har hittat en som heter deadhardrive (http://www.deadhardrive-dataraddning.se/) som verkar vara billigare, men den enda informationen jag kunde hitta om dem var på franska eftersom att det uppenbarligen är ett franskt företag. Har någon här andvänt sig av dem?
Är mycket tacksam för svar, tack på förhand,
Fredrik
July 30, 2010
På den tiden IDE var vanligt så försökte jag komma åt filerna på den kraschade hårddisken jag hade. Jag satte båda drivarna på samma IDE kabel som var ett stort misstag. Det var tydligen någon kortslutning eller nåt eftersom den som var hel exploderade och började ryka. Istället för en trasig drive så blev det inköp av två istället. Jag vet inte om det är mindre risk med SATA?
November 3, 2012
Tack för era svar, har försökt att köra den som intern, men det fungerade inte..
Jag har alla mina kort sparade på den, och en massa annat som är viktigt att få tillbaka. Så det är viktigt för mig att få tillbaka min förlorade data, men jag vill inte betala 12000 för det...Jag skulle vilja hitta ett billigt alternativ. Det var därför jag trodde att deadhardrive skulle va bra, men jag ville bara se om någon har haft någon erfarenhet av dem.
Tack!
August 23, 2001
Ladda ner GetDataBack for NTFS gratis
Finsn för FAT med om det inte skulle vara en NTFS disk.
Detta har jag använt med gott resultat några gånger, beror ju dock på vad som är trasigt på HDDn, men värt ett försök iaf.
Sedan så är en extra eller två backups på viktiga saker bra att ha, har även jag lärt mig det den hårda vägen 🙁
June 11, 2001
Jag anlitar alltid Ahlbergs data då dom har väldigt bra priser och avtal till privatpersoner. Ahlberg Data AB | Stockholm: 08 - 718 07 20 | Göteborg: 031 - 762 00 23
May 3, 2007
Jag har anlitade Deadhardrive för inte så länge sen, jag var i samma situation som du, och då kollade jag upp andra företag så som Ahlbergs Data, men de var alla för dyra för mig, så jag bestämde mig för att prova Deadhardrive. Jag var också ganska fundersam, eftersom att man skulle skicka hårddisken till Kina. Men i slutändan gick allt bra, jag fick tillbaka min data på mindre än två veckor och jag betalade vad som var sagt från början (1700kr för att få tillbaka den förlorade datan och 700 kr för den nya hårddisken)
Så jag skulle varmt rekomendera dem.
November 3, 2012
November 3, 2012
Hej Igen
Jag har äntligen fått tillbaka en ny hårddisk, på den finns all data som hade gått förlorad. Jag fick tillbaka den förra torsdagen så det tog lite längre än två veckor, som planerat. De höll kontakten med mig under processen så att jag skulle veta hur det gick, och i slutändan betalade jag det som var sagt sen förut. Så bara bra saker att säga om Deadhardrive och deras service.
Hoppas att det kan hjälpa någon med samma problem som mig!
July 30, 2010
Fredrik21;1285578 wrote: Hej Igen
Jag har äntligen fått tillbaka en ny hårddisk, på den finns all data som hade gått förlorad. Jag fick tillbaka den förra torsdagen så det tog lite längre än två veckor, som planerat. De höll kontakten med mig under processen så att jag skulle veta hur det gick, och i slutändan betalade jag det som var sagt sen förut. Så bara bra saker att säga om Deadhardrive och deras service.
Hoppas att det kan hjälpa någon med samma problem som mig!
Hur kan du vara så säker att ingen fil har blivit skadad? eller är det 100% att företaget kan återställa allt?
November 3, 2012
Jag tror inte att man kan vara 100% säker med vilket företag man än väljer. Hur som helst med Deadhardrive berättade de för mig vad jag kunde få tillbaka innan jag betalade, i mitt fall var det allt. Så jag antar att man inte betalar någonting alls om man inte får tillbaks det man vill.
December 30, 2004
Intressant tips om företaget. Kan rekommendera att plocka disken ur chassit om man är försiktig då chassin och strömförsörjning har en tendens att dö på billiga diskar. Man kan också testa spinrite för att kunna läsa ur data ur trasiga sektorer som "vanliga" program har problem med med. Får man problem trots allt låter ovan företag bra.
Och glöm inte att backup är backup är backup, helst på 3 ställen. Och att raid inte är backup. 🙂
1 Guest(s)