May 15, 2001
Hmmz, detta e lite lustigt... E så att av nån anledning så har jag ett GeForce 2 GTS kort i min ägo. Gillar det på sätt o vis ( jag e Radeon fan). Går att klocka fint 250/405 MHz stabilt 😀 (200/333 MHz original)
Men jag tänkte jag skulle testa teknikdemona som var med på cd:n med drivisar, o det visar sig att mitt kort inte klarar av att visa ett av dem! "Water splash pool" heter det, Jag har 12.90 detonator (dom som e snabbast för mig) Direct X 8.0 och senaste Via 4 in 1 drivisarna till moderkortet
(Asus A7V)
Eftersom jag inte är så inne på detta med Nvidia kort så undrar jag om det finns nån annan som vet vad det är för nått som e galet?
En fråga till! Stödjer inte Geforce 2 EBM(environment bump mapping)!?
En fråga till! Stödjer inte Geforce 2 EBM(environment bump mapping)!?
Nix det gör deet inte. Det enda Nvidia kort som stöjder det är GeForce3..
Tekniknörd som gillar att träna.
May 15, 2001
Är det bara det demot som inte funkar för dig? Fanns det med på skivan du fick med ditt GTS? Har du testat att köra demot icke överklockat?
May 15, 2001
HAHA! du är en shysst kille Anton, du svarar ju 😀
(ta inte illa upp för min sarkastiska ton, men jag e så j**la skitförbannad! flickan gjorde slut...)
men menar gott gör jag
Det kom en massa demon på skivan! men det är enbart det som inte fungerar, har iof inte provat köra på oklockat kort. Ska testa det nu!
PS: med heatsinks på minnet och en större slotin fan så får jag nu upp minnena i 415 MHz! snart en ökning på 100 MHz!!! :corn:
Ja men jag ljuger hela tiden.. 😛
Nä skämt o sido.. tråkigt med tjejen me jag hoppas du överlever!
Jag måste säga att det är en nice överklockning!
Det mest logiska för att grafikkortet inte klarar demot är att antignen grafikkortet eller CPUn är ostabil..
May 15, 2001
Svara på sista frågan först. 2d kvaliten Är många gånger bättre på Radeon kortet! kanske inte märks så mycket i upplösningar under 1024x768, men om man ökar upplösningen så blir det en markant skillnad! 1600x1200 och över är inga problem, inte ens under VÄÄLDIGT långa stunder framför datorn, som ett kort från Matrox ungefär.
Kvaliten i 3D tycker jag (med många andra) är snäppet vassare, renare filtrering. Stödjer EBM... och färgerna är mycket klara och fylliga!
Prestandan är det lite si och så med, i vissa fall snabbare, i vissa fall långsammare än ett GeForce 2 GTS. Men överlag e jag nog benägen att sätta GeForce som kungen över prestanda. Så är du enbart ute efter prestanda ska du nog sattsa på ett Geforce 2 kort. + att Video uppspelningen e suverän på Radeonet!
Radeon 2 släpps ju snart, kolla in Sharky extreme och se vad för resultat det fick! snabbare en Geforce 3 redan på beta stadiet! plus att det har stöd för DX 8.1 d.v.s. att det har stöd för fler effekter.
May 15, 2001
Det där angående video in har jag aldrig testat. Men enligt alla tester av Radeon så har det kortet bland de bästa video kretsarna som finns...
Jag kunde köra mitt Radeon SDR på min GAMLA K6-2'a utan problem, men det gick inte med ett Geforce 2 mx, så det lär nog inte vara någre större problem!
2 Guest(s)