On 2001-09-26 23:42, sharpshooter wrote:
Ett av de första korten verkar det som:
K7T266 Pro2:[Image Can Not Be Found]
Ja det ryktas om att MSI är ett av de första tillverkarna att få ut ett nForce moderkort också.. Det är ju dumt att påstå att de är slöa..
Tekniknörd som gillar att träna.
August 22, 2001
On 2001-09-26 17:45, Mjöde wrote:
MB som kommer med VIA KT266A.
Är det något jag missat här eller? Enligt länken ovan till VIA skall KR7-RAID skeppas med KT266 och inte KT266A. KR7 skall dock gå med KT266A... Öööh?
On 2001-09-27 10:23, Binaryian wrote:
On 2001-09-26 17:45, Mjöde wrote:
MB som kommer med VIA KT266A.Är det något jag missat här eller? Enligt länken ovan till VIA skall KR7-RAID skeppas med KT266 och inte KT266A. KR7 skall dock gå med KT266A... Öööh?
Jo det ser onekligen ut så men det stämmer inte. KR7-RAID kommer använda KT266A chipset och ABIT kommer inte överhuvudtaget släppa ett moderkort med KT266 chipset så det är bara att vara lugn. Det måste vara ett misstag från VIA.
August 2, 2001
Efter dom tester jag har läst så är Amdchipen bättre när det gäller stabilitet och prestanda.
Har detta vänt nu med det nya chipet kt266a?
Är det några andra moderkortstillvärkare än Microstar som ska använda det nya chipet?
MICROSTAR ATX VIA KT266A SOCKET A DDR finns ju nu att köpa,ska man slå till eller ska man vänta?
August 22, 2001
Beror kanske lite på vad man är ute efter. Själv tänker jag och Anton vänta på KR7-RAID från Abit med KT266A-chipset. Abit är kända för att vara innovativa och ha överklockningsvänliga moderkort.
Vad beträffar chipset så kanske AMD´s är något stabilare men det beror ju också givetvis på vad man har för övrig hårdvara i maskinen.
June 18, 2001
On 2001-09-24 23:34, MaG wrote:
Hmm, jag har oxå sett lite om det nya chipset, och jag ska köpa nya delar nästa vecka - har tänkt köpa mig en AMD 1.4ghz o ett Abit KG7 raid. Men jag vet inte om jag vill vänta, det e ju som sagt ingen som vet när det riktigt släpps. Det vore ju bra om tex db.com skulle kunna få in det någon gång nästa vecka för då så skulle det ju vara kalas för då blir det ju ett sånt!
Jag råder, vänta på antingen KT266A eller NFORCE
On 2001-09-27 14:38, Binaryian wrote:
Beror kanske lite på vad man är ute efter. Själv tänker jag och Anton vänta på KR7-RAID från Abit med KT266A-chipset. Abit är kända för att vara innovativa och ha överklockningsvänliga moderkort.
Vad beträffar chipset så kanske AMD´s är något stabilare men det beror ju också givetvis på vad man har för övrig hårdvara i maskinen.
Jo vi kommer på Nordichardware göra en recension på kortet så snart de blir tillgängliga (ABIT KR7-RAID) och det ska bli mycket intressant. Som sagt var så har KT266 chipsetet haft problem med både stabilitet och prestandan men enligt ABIT som jag har haft kontakt med så är detta löst i.o.m KT266A chipsetet. Det slåt ju AMD760 ordentligt på fingrarna i prestanda så det är inte omöjligt att stabiliteten är snäppet bättre också..
The duck: Jag vet inte i vilken butik du har hittat det men kortet finns inte att köpa ännu vad jag vet. Antagligen är det bara en möjlighet att förbeställa. Det finns flera som har Nvidias Titanium grafikkort i prislistorna fast att de inte går att köpa ännu..
June 3, 2001
Nu e jag väldigt intresserad av o veta när Abit kommer med kortet, för jag vill inte vänta längre - sitter med massa kosing o väntar på att AMD XP o att Abits mobo med KT266A släpps. Det får ju inte dröja allt för länge.
Hur "dyr" kommer AMD XP vara, kommer den även komma till sverige den 9 okt?
August 14, 2001
June 3, 2001
On 2001-10-01 04:45, sharpshooter wrote:
Själv pallar jag nog inte vänta längre, kommer nog beställa min nya dator denna vecka. Får uppgradera om ett halvår istället.
Så känner jag oxå, jag vill ju inte vänta längre - vill ju oxå beställa. Men om jag inte gör det så kommer jag säkert ångra mig o sånt e ju inte kul.
August 13, 2001
Har skrivit i ett annt tråd:
August 13, 2001
MSI K7T266 Pro2 (VIA KT266A Chipset)första recension. Lite urvattnat recension men bättre än ingenting.
http://www.techhard.com/docs/m.....pro2_1.htm
Iwill KK266
On 2001-10-01 23:55, umekami10 wrote:
MSI K7T266 Pro2 (VIA KT266A Chipset)första recension. Lite urvattnat recension men bättre än ingenting.
http://www.techhard.com/docs/m.....pro2_1.htm
Iwill KK266
Den första som kom ut är faktiskt den på AMD3D.com men den är inte heller så informativ. Jäkligt jobbigt att biosen som fanns i det testade kortet inte klarade av FSB överklockning.. Det hade varit mycket intressant!
AMD3Ds test finns här!
August 13, 2001
Det borde vara intresant att se hur PCI/AGP divider se ut på KT266A kort.Hela ÖC(160+) kommer vara avhänglig just på detta option Att chipsett har teoretisk stöd till 1/5 eller 1/6 pci divider vet vi dock är oklart vilka moderkort tillverkaren kommer att utforma och utrusta bios med dessa option .
Som sagt de närmaste veckorna(två veckor)kommer vi att få någorlunda klarhet om dessa frågor. Personligen kommer jag inte uppgradera från Iwill KK 266 till något DDR baserat kort såvida kortet inte stödjer minst en 1/6 PCI och en 1/3 AGP.
Iwill KK266
Ja man kan ju alltdi hoppas att ABIT implementerar sin AGP/PCI fix på deras KT266A moderkort. Du kan läsa mer om AGP/PCI fixen här under ABIT TH7 II-RAID!
[ Detta Inlägg ändrades av: Anton den 2001-10-02 18:09 ]
1 Guest(s)