KT266A|Page 3|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
KT266A
umekami10
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 53
sp_UserOfflineSmall Offline
73440
October 2, 2001 - 2:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Vad då för PCI/AGP fix? Dessutom tror jag att Abit kommer att vara den sista företag som applicerar sådana revelutionära option(1/6 PCI och 1/3 AGP och möjligen 2.1Vcore) på sina kort. Det är många som tror förfarande att Abit är samma företag som en gång kom med med de kvaltiet kort som BX kort....... Idag är detta företag en yttest konservativ jätte som lever för det mesta på sitt goda rykte från förflutna.Och den kommer inte att vara lika bra om dem inte tillverka kort som motsvarar företagets rykte.

I dags läge tror jag mest på Epox kommande KT266A kort.

Iwill kk266

Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
73514
October 2, 2001 - 4:23 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-10-02 16:18, umekami10 wrote:
Vad då för PCI/AGP fix? Dessutom tror jag att Abit kommer att vara den sista företag som applicerar sådana revelutionära option(1/6 PCI och 1/3 AGP och möjligen 2.1Vcore) på sina kort. Det är många som tror förfarande att Abit är samma företag som en gång kom med med de kvaltiet kort som BX kort....... Idag är detta företag en yttest konservativ jätte som lever för det mesta på sitt goda rykte från förflutna.Och den kommer inte att vara lika bra om dem inte tillverka kort som motsvarar företagets rykte.

I dags läge tror jag mest på Epox kommande KT266A kort.

Iwill kk266

jag vill ju inte vara sån men allt du säger är helt fel.. ABIT HAR som FÖRSTA företag utvecklat en klockgenerator som gör det möjligt att köra vilken busshastighet som helst och fortfarande ha PCI och AGP hastigheten orginal. Detta finns som jag försökte visa i mitt förra inlägg redan på ett av deras moderkort (TH7 II-RAID). Detta kort är också utrustat med en "voltmodd" som gör det möjligt att höja volten till 2.2v på processorn (Inget annat moderkort har över 1.85v orginal som max till P4). Och för att dementera det sista utalandet så är inte ABIT en "konservativ jätte". Om man jämför med företag som ASUS t.ex så är ABIT ett mycket litet företag som till stor del bara inriktar sig på DIY (Do It Yourself) marknaden med sina egna lösningar. ABIT är enligt min mening fortfarande ett föredöme för oss "power users" som nu är de första som gjort ett moderkort med just de options du ville ha. Så var du har fått din information från har jag ingen som helst aning om..

[ Detta Inlägg ändrades av: Anton den 2001-10-02 18:26 ]

Peter Blom
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1441
73537
October 2, 2001 - 4:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Nu har du nog hoppat i galen tunna!!

Abit är ett av de företag som inriktar sig mest på "power users", precis så som anton säger. Och att Abit skulle vara sist med 1/5 och 1/6 dels pci samt högre maxspänning tvivlar jag starkt på eftersom dom redan har det på ett moderkort! wink

Min högst personliga åsikt är att Abit har de bästa moderkortet ur överklockningssynvinkel och tror nog dom kommer fortsätta att ligga i topp med det!

umekami10
Siktar mot toppen
Medlem
73613
October 2, 2001 - 6:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Uppenbarligen lever fortfarande somliga i det förflutnas goda tider!!

Med allt respekt för de personliga åsikter som las fram bör jag konstatera att jag själv haft många år ena och andra Abit kort . DE VAR HELT ENKELT UTMÄRKTA . Detta betyder inte att i ljuset av dem gamla goda tider ska jag blint säga att ALLA NUVARNDE OCH FRAMTIDA ABIT KORT ÄR OCH KOMMER ATT VARA UTMÄRKTA. Nej nej så är det inte fallet .

Nu har det gått ett tid som vi kan utvädera Abit kt7A och KG7 . Verken ena eller andra har varit det bästa kort(överklocknings =power user ) i sina respektiva plattform. Frågan är varför? Fundera på det förutsättninglöst och dela med er eran undersökning. Som användare är jag ute efter det bästa (ÖC) kort inte efter namnet.

Iwill kk266

Anton Karmehed
Admin
73645
October 2, 2001 - 6:56 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-10-02 20:07, umekami10 wrote:
Uppenbarligen lever fortfarande somliga i det förflutnas goda tider!!

Med allt respekt för de personliga åsikter som las fram bör jag konstatera att jag själv haft många år ena och andra Abit kort . DE VAR HELT ENKELT UTMÄRKTA . Detta betyder inte att i ljuset av dem gamla goda tider ska jag blint säga att ALLA NUVARNDE OCH FRAMTIDA ABIT KORT ÄR OCH KOMMER ATT VARA UTMÄRKTA. Nej nej så är det inte fallet .

Nu har det gått ett tid som vi kan utvädera Abit kt7A och KG7 . Verken ena eller andra har varit det bästa kort(överklocknings =power user ) i sina respektiva plattform. Frågan är varför? Fundera på det förutsättninglöst och dela med er eran undersökning. Som användare är jag ute efter det bästa (ÖC) kort inte efter namnet.

Iwill kk266

Anledningen till att jag reagerade så kraftig var att du antydde att ABIT inte skulle göra vissa saker när jag redan hade bevisat att dem redan hade gjort dem och t.o.m producerat moderkort med dem. Jag hoppas inte det blev för påstridigt smile.

Men som du säger så har andra moderkort överklockat mer än ABITs i vissa tester osv. Men detta är enbart pga att ABIT har fått så mycket bättre motstånd. De flesta börjar använda onboard RAID som ABIT var först med likaså jumperlösa moderkort. Det som gör att ABIT är ett så bra företag är att de hela tiden plockar fram nya egenskaper och finesser på sina kort vilket senare de flesta självklart apar efter om det säljer bra. Så är ju nu fallet med AGP/PCI fixen och volt inställningar upp till 2.2v. ABIT är först med det men snart kommer antagligen många att följa efter. Men eftersom ABIT fortsätter att ta intiativ till att utveckla och använda dessa nya inställningar och egenskaper är de också marknadsledande i DIY marknaden.

[ Detta Inlägg ändrades av: Anton den 2001-10-02 21:00 ]

umekami10
Siktar mot toppen
Medlem
73705
October 2, 2001 - 8:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Som ni vet vi lever i ett integrerat -dynamisk värld där allting på ett eller annat sätt påverkar och bli påverkad från varandra. Detta gäller också det tekniska lösningar på ett eller annt problem.Nyckel ordet är " Optimal Lösning" . Abit tekniska innovationer och lösningar har utan tveckan varit tongivande när det gäller en del av de teknologiska utvecklingen inom data industrin lika väl har de också använd sig av "andras lösningar och innovationer" . Lösningar som utan dem skulle Abit säkerligen vara idag i en av de grotorna i Afganestan som Bin Ladin gömmer sig .

Det är möjligt att Abit har fått bättre motstånd från andra kortlverkaren däremot förklarar inte detta varför andra korttillverkare har inturducerat bättre kort när det gäller de nämda korterna.!!?

Vi får snart se Abit KT266A kort på recensorenas bord ; därmed också en hel del recensioner. Vad bli resultatet vet vi inte med säkerhet . Vi har bara våra uppfattningar som baseras på våra erfarenhet och förhoppningvis färjas av faktisk kunskap och inte förutfattade meningar.

personligen är Jag verken pessimist eller Abit hatare!! därermot skulle jag tro att detta kort kommer att få samma öde som sina förgångare(KT7a/KG7) på AMD platform. Samtidigt hoppas jag innerligen att jag har fel .

Jag önskar och hoppas att ni på "nordicHardware" kommer att göra en recesion på KR7. smile

Iwill KK266

umekami10
Siktar mot toppen
Medlem
73778
October 2, 2001 - 9:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Troligvis första bilder på EPoX 8KHA+ kan beskådas här

http://accelenation.com/

Iwill KK266

Anton Karmehed
Admin
73950
October 3, 2001 - 9:45 am
sp_Permalink sp_Print

personligen är Jag verken pessimist eller Abit hatare!! därermot skulle jag tro att detta kort kommer att få samma öde som sina förgångare(KT7a/KG7) på AMD platform. Samtidigt hoppas jag innerligen att jag har fel .

Jag önskar och hoppas att ni på "nordicHardware" kommer att göra en recesion på KR7.

Jag vetinte vad du menar för "Öde" ABIT KT7A och KG7 har fått? ABIT KT7A-RAID har nog fått flest utmärkelser av alla KT133A kort och även om Iwills KK266 kanske är ett bättre moderkort än ABIT KT7A-RAID så kom det ut senare på markanden och då är det ju svårt att inte göra ett bättre moderkort (Iwill KK266 är ett MYCKET bra moderkort så jag hackar inte ner på Iwill!).

ABIT KG7-RAID tituleras ofta som det bästa DDR moderkortet för tillfället så jag vet inte vad gör "öde" det skulle fått. Det är t.ex det enda AMD760 moderkortet med 4st minnes platser så det är inte brist på innovativt tänkande där heller wink.

KR7-RAID kommer att recenseras på Nordichardware.com så fort de blir tillgängliga! wink

Dirty Harry
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 72
74121
October 3, 2001 - 2:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Ville bara säga att epox KT266A kort nu går att beställa från datorbutiken.

Chewie
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1516
74219
October 3, 2001 - 5:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag vill ju ha raid me, men det är skönt att dom kommer nu.

edit:stavfel

[ Detta Inlägg ändrades av: Chewie den 2001-10-03 19:12 ]

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 154
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL