October 1, 2001
Finns det nått vettigt sätt att kyla ner t.ex. en nätdel (där man inte har vissa ytor att kyla) med vatten kylning, vill nämligen desimera antalet fläktar i min dator så mycket som möjlig.
fuck, fel avdelning. jeje, sak samma.
[ Detta Inlägg ändrades av: ray-ray den 2001-10-21 22:47 ]
September 12, 2001
Haha..jag arbetar med mässor..vi hade en mässa med ovanligt mkt el..blev anropad att knalla iväg till en monter med elprob..hmm nåja,säkert bara ett skitfel tänkte jag..
hmmm va nu??? inte en spotlight som lyste*konfunderad*..jag satte ju upp just dessa o funka fint då..nå hämtade en stege o beslöt mig för o kolla närmare..nä inga fel tills jag kom till den sista spotten..tog tag i den..hmmmm blev en jäkla smäll o rasade ner i golvet...phuuuuu.. tog ett par timmar innan hjärtat klappade nomalt igen
September 3, 2001
en annan gång höll jag på med en adapter... märkte inte att den var på och så tog jag med båda händerna på den.. (då snackar vi om 80volt tror jag) gjorde inte så förbaskat ont, men grejjen är att när det hände så vibrerade mina händer och armar lika snabbt som växelströmmen är (gissar på 50~60 hz va?) fyfan va otäckt att se sina egna händer darra sådär!!
sen kunde man inte skriva på resten av dagen, såg ut som om man hade parkingsons sjukdom heheh.
[ Detta Inlägg ändrades av: Kame_boy den 2001-10-22 18:56 ]
March 20, 2001
Säga vad man vill om 230v men man vaknar rätt bra av det iaf
Dätta inträffade för några år sedan:
Tänk er syslöjd första timmen, skit trött.. En trasig grenkontakt (plasten hadde sprukit), satt & fingra lite där utan att tänka så mycket på det!
Rätt va det va så small det bara till.. behöve rjag säga vad som hände 😀
Som tur va så höll jag ena fingret på jordplätten i kontakten.. Så strömen gick bara in i ett finger & ut ur det andra!
Men jag som satt & gungade på stolen & höll blansen med andra armen mot ett vattenburet elemänt ramlade baklänges av att min hand for i väg
Hadd ejag inte hållt ena fingret på jord är det rätt stor chans att jag inte kunnat skriva det här messet..
Efter som då hadde strömen drgait rakt igenom hjärtat & hur bra det är på en skala kan ni ju lista ut själv..
2 Guest(s)