Ja det hade varit intressant att se vilka skillnader det är mot "vanliga" kylpastor som man köper i databutiker!
Inte för att det är vanlig kylpasta men ändå! 😀
Tekniknörd som gillar att träna.
Skulle inte heller tro det..
Eftersom den kylpastan lär vara till lite andra ändamål än en processor..
Tekniknörd som gillar att träna.
April 1, 2001
Ja alltså, på bilen sitter det ett JÄTTESTORT motstånd, det ser ut som en aluminiumlåda ca: 25*15*10cm och är monterad liggande mot chassiet(jag tror det har med batteriladdningen att göra), man har pastan emmelan motståndet och chassiet för att avleda värme.
Föresten tyckte jag mig läsa nånting om dow corning 340, bland specs. för thermaltake golden orbe eller vad den heter.
April 1, 2001
http://www.thermaltake.com/cooler.htm
jo attans, jag hade inte alls fel, kolla brevid "interface Material"
February 11, 2001
JAg kör inte med sketen kylpasta. Kör med Aluminiumfett. Det rockar. Bättre än den vanliga silicon skiten iaf. Skall be farsan plocka hem lite Kopparfett o se om det ger bättre. Har hört att Kopparn behåller värmen den får mer än ger av värmen. Asså mycket bra material för värme men ger inte av värmen lika snabbt som Alun.. Vi får la se hur det blir då.
April 2, 2001
Für det första, vad används aluminiumfett till? Agera "kylpasta" kanske....
"Har hört att Kopparn behåller värmen den får mer än ger av värmen. Asså mycket bra material för värme men ger inte av värmen lika snabbt som Alun.. Vi får la se hur det blir då."
Hehe, Koppar avger enormt mycket snabbare än Alun...
Nja, det du skriver är en paradox. Skulle det vara så att den tar upp mer värme än den avger, skulle all koppar förångas!
Det skulle ju bara ta upp mer och mer energi, och så småningom smälta och förångas...
Njet, Koppar är en bättre Värmeledare än Aluminium, 4ggr så bra, om jag inte missminner mig.
Så det både tar upp och avger värme "snabbare" än Aluminium.
December 19, 2000
2001-04-14 01:49, skrev Lallare:
jag fick av enpolare som jobbar med elbilar(golfbilar) en kylpasta bsom heter "DOW CORNING 340 silicone heatsink compound" 142gram gratis tror ni att det är värt pengarna , det tror jag i alla falll, no matter vad arctic2 gör eller heter,
Bara att prova sig fram...men rådet e ju å sänka klocken på cpu till default om du kör överklockat....för att vara säker på att det inte blir popcorn av den..!
April 18, 2001
1 Guest(s)